• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

3 - 9 mars levereras deklarationen till digitala inbox

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 387
Poäng
8 917
När är sista dagen att deklarera?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
3:e maj.

Jag skickade in förra veckan med mycket ändringar och mailade dom och fick detta svaret:

”Om du har skatt att få tillbaka, får du ditt slutskattebeskedet i juni. Om du har skatt att betala tillbaka får du ditt slutskattebesked mellan 1-2 augusti om du har digital brevlåda eller senast den 20 augusti om du inte har digital brevlåda.”
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 387
Poäng
8 917
Skickade också in det nu, hade någon del med aktier. Har aldrig tidigare sålt eller köpt så jag fattar absolut ingenting av det. Visste inte ens man skattade på aktievinst. Har usel koll :D
 

Onelastspin

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
11 Januari 2021
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Om man skickat in deklarationen i mars utan ändringar och redan fått pengar utbetalda kan man ändå ändra i efterhand om man inser att man kan göra flera avdrag? Betalar de ut mellanskillnaden(det man inte fått) då i juni alltså?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Om man skickat in deklarationen i mars utan ändringar och redan fått pengar utbetalda kan man ändå ändra i efterhand om man inser att man kan göra flera avdrag? Betalar de ut mellanskillnaden(det man inte fått) då i juni alltså?

Det betalas ut efter man handlagt omprövningen
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Efter att ha gjort ändringar och skickat in fick jag idag 17/5 meddelande när jag loggade in att ändringar har skett och jag ska godkänna dessa och skicka in igen. Nästa beslut bör väl komma i Juni antar jag.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 387
Poäng
8 917
Efter att ha gjort ändringar och skickat in fick jag idag 17/5 meddelande när jag loggade in att ändringar har skett och jag ska godkänna dessa och skicka in igen. Nästa beslut bör väl komma i Juni antar jag.

Jag har med gjort ändringar, när kan man räkna med att allt är klart?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Jag har med gjort ändringar, när kan man räkna med att allt är klart?

Ytterst oklart, jag fick detta svar nedan senast jag hade kontakt med dom och frågade om skattebeskedet kommer i Juni eller senare. Dock för någon som mig (min deklaration var helt rubbad pga strul med arbetsgivarens permitteringsrapportering) så stod det ju först att jag skulle betala tillbaka 14K, sen gjorde jag ändringarna och då stod det att jag skulle få tillbaka 25K, sen nu efter uppdateringen som skedde för mig idag står det att jag ska få tillbaka 20K. Man får väl se. :facejoy: Underskottet hamnar på 34K så något bör man väl få tillbaka ändå, endast skattat kring 25% men inkomsten är bara på totalt 248K för förra året så.

"Om du har skatt att få tillbaka, får du ditt slutskattebeskedet i juni. Om du har skatt att betala tillbaka får du ditt slutskattebesked mellan 1-2 augusti om du har digital brevlåda eller senast den 20 augusti om du inte har digital brevlåda."
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp