- Meddelanden
- 49
- Mottagna reaktioner
- 71
- Poäng
- 197
Ca 6 år innan jag skickade in om skuldsaneringHur länge var du skuldsatt om man får fråga ?![]()

Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Ca 6 år innan jag skickade in om skuldsaneringHur länge var du skuldsatt om man får fråga ?![]()

Nej?Har du 2 olika betalplaner?
Skönt med 3 år ! Men 6 år … det är inte så länge .. 6 år ? En annan har ju suttit med skulder sen 2015 . Var det handläggaren som sa att du haft skulder länge ?Ca 6 år innan jag skickade in om skuldsanering![]()
Det stog så i förslaget , men huvudsaken som gör att betalplanen är 3år är nog denna text från förslagetSkönt med 3 år ! Men 6 år … det är inte så länge .. 6 år ? En annan har ju suttit med skulder sen 2015 . Var det handläggaren som sa att du haft skulder länge ?
Svårt att se att du haft KFM sen 2015 med tanke på din boende situation?Skönt med 3 år ! Men 6 år … det är inte så länge .. 6 år ? En annan har ju suttit med skulder sen 2015 . Var det handläggaren som sa att du haft skulder länge ?

Stod att ingen av borgenärerna hade motsatt sig förslaget!Så skönt!Idag fick jag beslut om skuldsaneringStod att ingen av borgenärerna hade motsatt sig förslaget!
Nu är det väl 3 veckor innan beslutet vinner laga kraft som jag förstått? Så himla tacksam för denna chans!!
STORT GRATTIS ! Toppen ju !Idag fick jag beslut om skuldsaneringStod att ingen av borgenärerna hade motsatt sig förslaget!
Nu är det väl 3 veckor innan beslutet vinner laga kraft som jag förstått? Så himla tacksam för denna chans!!
Ja, så så så Tacksam! Tack!Så skönt!
Stort Grattis !⭐️
Tusen Tusen Tusen TACK!STORT GRATTIS ! Toppen ju !
Stort grattis!Idag fick jag beslut om skuldsaneringStod att ingen av borgenärerna hade motsatt sig förslaget!

Grattis!!Idag fick jag beslut om skuldsaneringStod att ingen av borgenärerna hade motsatt sig förslaget!
Tack! Ja det känns som det går hela vägen nu! Börjar kunna andas ut nu!Stort grattis!
Det stämmer att det är 3 veckor till beslutet vinner lagakraft om ingen överklagad. Förhoppningsvis så ska det gå bra!
TACK!!Grattis!!
TACK!!Grattis!!
Ett stort GRATTIS!!!!!❤️Idag fick jag beslut om skuldsaneringStod att ingen av borgenärerna hade motsatt sig förslaget!
Ett stort Tack!!Ett stort GRATTIS!!!!!❤️

Ja det är vanligt. Och att det fortsätter komma kreditupplysningar under åren m sanering är oxå något man får räkna med.Det har nu gått ca 1 månad sen jag fick beslut om godkänd skuldsanering. Senaste dagarna har det ramlat in massa kreditupplysningar på mig. Är det vanligt att det görs när skuldsaneringen har vunnit laga kraft?
Okej , tack för informationenJa det är vanligt. Och att det fortsätter komma kreditupplysningar under åren m sanering är oxå något man får räkna med.

Ja det är vanligt.Det har nu gått ca 1 månad sen jag fick beslut om godkänd skuldsanering. Senaste dagarna har det ramlat in massa kreditupplysningar på mig. Är det vanligt att det görs när skuldsaneringen har vunnit laga kraft?
Vad är det de vill se i upplysningarna?Ja det är vanligt.
Har dock läst här att det inte händer alla, men majoriteten.
Och upplysningarna kommer fortsätta komma under saneringens gång.
Vissa borgenärer tar en eller två gånger om året runt samma datum osv. Per automatik.
Jag tror att dom kollar att man inte tar nya lån , inkomst från lön och om man fått andra större inkomster eller arv . Jag tror det . För att dom behöver antligen hålla utkik om dom vill göra en omprövning .Vad är det de vill se i upplysningarna?
Dom kollar inkomsten.Vad är det de vill se i upplysningarna?
Hur ska de kunna se att man fått ett arv på en kreditupplysning? Räknas den in under årsinkomst eller?Jag tror att dom kollar att man inte tar nya lån , inkomst från lön och om man fått andra större inkomster eller arv . Jag tror det . För att dom behöver antligen hålla utkik om dom vill göra en omprövning .
Man kan inte se arv på en kreditupplysning. Det går däremot att ta reda på hos SKV då det registreras där. Men då ska de ju ha nån som enkom sitter o kollar sånt för alla m sanering.Hur ska de kunna se att man fått ett arv på en kreditupplysning? Räknas den in under årsinkomst eller?
Jaha .Man kan inte se arv på en kreditupplysning. Det går däremot att ta reda på hos SKV då det registreras där. Men då ska de ju ha nån som enkom sitter o kollar sånt för alla m sanering.