Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

500k 5 dagar in i förklaringstid

Hejsan! Tänkte höra om det finns några hör som vill vara schyssta och upplysa mig om vad som kommer hända närmsta tiden för mig?
Tio ärenden på drygt 500k har jag blivit delgiven för 5 dagar sedan.
Om jag bestrider ärendena så kommer processen ta lite längre tid?
Om jag inte bestrider och bara är tyst så blir det utfall och kronofogden kommer börja utmäta mina tillgångar antar jag? Ingen bil, inga särskilda ägodelar, vad är oddsen att fogden vill komma hem och titta? Hur går allt detta till praktiskt?
När kan jag räkna med att första löneutmätningen blir?
Ni som har eller har haft utmätning, hur fungerar det med om ni får en swish eller en överföring från vän/familj? Pengar på spelkonton?
Läste på lite om förbehållsbelopp, men många frågor återstår. Hur räknar de ut allting, behöver man skicka in dokument på sina räkningar? Ens sambos inkomst går de på taxerad inkomst?
Tips? Saker att tänka på?
Mvh / Man 35

Rörigt inlägg men jag tror jag kan besvara huvuddelen.

Om du bestrider kommer det ta längre tid.
Om du bara låter ärenden ligga som kommer det bli utslag, mitt tips är att bara skriva under om skulden är korrekt.

Kronofogden kommer börja sina processer för att borgenärerna ska få sina pengar ganska snart efter att det blivit utfall.
Löneutmätning är allt från 1dag till 9 månader typ. För egen del tog det ca 4 månader från att första skulden hamnade hos KFM tills det var utmätning på lönen.

Om KFM har anledning att tro att du har något av värde hemma så kan dem komma och knacka på. Inte alla som har hembesök men det finns inga garantier på att det inte sker.

Du kan behöva visa underlag på vissa utgifter, t.ex boende osv om det är märkliga summor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp