Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ackord med inkassobolag

I mitt fall fick jag infria ett personligt borgensåtagande till ett låneinstitut när ett företag gick i konkurs. Skulden var som mest uppe i 575000:- trots drygt 200000:- inbetalat via utmätningar, löneutmätningar och egna inbetalningar. Borgensåtagandet var från början 500000:-. Då fick jag en möjlighet till förhandling och fick ett förslag på bordet om att 350000:- i klumpsumma kunde gå igenom för att göra upp. Tyvärr brann min möjlighet att få loss den klumpsumman inne och då gick mitt alternativ B igenom: Fryst ränta och jag betalar 100% av kapitalet (500000:) på fem år. Betalar alltså drygt 8000:- i månaden. På varje avi står dock skulden inkl ränta också angiven tillsammans med "om en avbetalning missas anses uppgörelsen bruten varpå hela beloppet omgående förfaller till betalning". Jag har nu omkring 2.5år kvar att betala och jag tänker lägga nytt förslag på att lägga en klumpsumma under hösten som får det hela ur världen. Tänker då prova med ett belopp som ger dem 400000:-.
Riktigt skönt att du är så pass nära mållinjen! Får jag fråga hur gammal skulden var vid tidpunkten då ni gjorde upp om fryst ränta och avbetalningsplanen?

Tack för svar! :)

Inget hinder i sig, men ingen logik i att arbeta heltid när räntan är högre än vad som hade utmätts från min lön varje månad ;-)

Så du tror att de hellre aldrig får betalt, än att få betalt kapitalbeloppet och stänga boken?
Jobba svart då så löser sig allt.
När inte skulderna är äldre än så - ja

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp