• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ackord uppgörelse

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Hej.
Har läst på forumet om ackord uppgörelse med inkassobolag men inte hittat nån samlad tråd med samlade tips av de som lyckats.

Så jag undrar.
Har du lyckats?
Hur mkt var skulden från början? Hur mkt fick du ner skulden?
Vilket inkassobolag?
Hur gjorde du?

Jag undrar, är detta något som även går att göra hos långivare? Banker/krediter osv?

Tack!=)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Jag provade med alla inkassobolag och långivare för några år sen, för att slippa KF. Det var antingen tvärnej eller typ "betala 8 000 i månaden i sex månader, sen höjning". Lowell, Intrum och Svea var de jävligaste. Var man typ en dag sen på en avbetalning så skulle hela beloppet in på en gång nästa månad.

Nu när alla skulder ligger hos KF hör i stället inkassobolagen av sig och tjatar om att få till uppgörelser. Men eftersom jag inte har det utrymmet får jag vänta några år, och då är förhandlingsläget förmodligen ännu bättre.
 

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Jag fick en ackordsuppgörelse hos Collector, ingen jätteskuld. Nu när jag skulle söka ett samlingslån genom dem var jag spärrad för alltid, eller tills dess att jag betalade in hela skulden. Betalade direkt in de 3.800 kr som jag var ”skyldig” men kunde ändå inte få ett lån innan inkomsten för 2020 uppdateras så nu väntar jag på att deklarationen ska bli godkänd så jag kan återuppta min ansökan i juni.

Fattade ju även att det var därför jag aldrig fått ett erbjudande av dem när jag sökt samlingslån via förmedlare tidigare. Nu är i alla fall spärren borta och det var galet surt att betala in de 3.800kr som egentligen bara var ränta och kostnader.

Påpekade dock att ingen på Collector hade informerat mig om att de skulle lägga en spärr på mig. Oavsett så hjälpte det mig där och då att bli av med en skuld även om det kostade mig senare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp