Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Adressändring, avvakta?

Jag flyttar till nyprod i början av Februari och kommer ha ganska dyr hyra. 9.000kr vilket är 40% av min inkomst.
Nu bor jag hemma hos föräldrar.

Mitten av Mars ska jag söka två lån a 250.000 styck för att samla dåliga lån.

Kan jag vänta med adressändring till jag sökt lånen? Om jag spenderar min dygnsvila och bor kvar hemma till mitten av Mars bryter jag inte mot någon lag som jag tolkar det? Isf kommer jag bara flytta över grejer men sova hos päronen.

Antar att jag får bättre låneförslag om jag skriver i att lånen att jag bor hemma och betalar 3.000 kontra 9.000.

Hur ska jag göra?

Och hur ska jag söka mina lån?
Synligt på UC: 240.000
Ej synligt på UC: 150.000
100.000 ska användas till bil, budget och lite möbler.

Ska jag söka först 240.000 och ange samla lån via Lendo och sedan 250.000 via Advisa? Ska jag söka samma dag eller vänta? Om jag ska vänta, hur länge bör jag vänta efter jag sökt det första?

flytta men skit i att adress ändra bara. du kan bo i din nya lägenhet och sen när du sökt och fått beviljat kan kan du ändra. sen skriv inte att du betalar 3000 på hyra hemma hos föräldrarna. skriv 1000 istället symbolisk summa.
ja bodde i min nya lägenhet ett halvår innan jag ändrade min adress vara bara att jag inte fick räkningarna hem sen var det inget mer med det=)

När det gäller lagen så finns det nog ingen som blir dömd för att vara folkbokförd på fel ställe... Vem skulle ens upptäcka det? Jag vet många som har bott i åratal på ställen som de inte har varit folkbokförda på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp