• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Aktör smscash

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 004
Mottagna reaktioner
430
Poäng
557
1: polisanmäl och säg att någon sökt lån med dina uppgifter på en hemsida som heter cashking eller smscash polisen kommer skratta.
2: skriv i ett a4 papper att du invänder mot fakturan skriftligt och att du ej vet vad detta är.
3: fakturan makulerad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Skulle vara intressant att höra om @Lasseman sett några ärenden hos KFM från dessa eller "Finance & Accounting Group" som företaget kallas som skickar ut dessa fakturor.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787

kalle33

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Juni 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Fick själv 2 brev där ifrån 5e oktober kom det två i brevlådan, en som skrevs ut 19e och en 29e expresslån.com och den andra smscash.nu, kan inte minnas att jag ansökt hos smscash.nu, vad är det för hemsida, hittar inte den? inte säker på att jag ansökt hos expresslån men kan vara så. lite märkligt dom skrev ut ena 19e okt var förfallodag 29e på ena och dimpar ner i brevlådan 5e oktober. är det bara att betala?
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Fick själv 2 brev där ifrån 5e oktober kom det två i brevlådan, en som skrevs ut 19e och en 29e expresslån.com och den andra smscash.nu, kan inte minnas att jag ansökt hos smscash.nu, vad är det för hemsida, hittar inte den? inte säker på att jag ansökt hos expresslån men kan vara så. lite märkligt dom skrev ut ena 19e okt var förfallodag 29e på ena och dimpar ner i brevlådan 5e oktober. är det bara att betala?
Har du ansökt är det nog bara att betala.
Har du inte gjort det kan du göra en polisanmälan om bedrägeri och maila in en kopia på den till mailadressen som står på fakturorna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp