- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 28
- Poäng
- 111
Kan tänka mig det. Hur går man tillväga?Om du gillar skriva snusk och ha en timlön på 70-150kr/timmen och sen skatt på det om du väljer rapportera det.
- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 28
- Poäng
- 111
Vad innebär det arbetet då?Testade i 1 månad. Otroligt mycket jobb för usel lön. Tycker inte det var värd det. Jobbar nu istället kvällar o helger hos ett bilföretag som konsult och har 290kr/t. Lagom extrajobb
- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 28
- Poäng
- 111
Hur mycket lyckades du jobba ihop?Testade i 1 månad. Otroligt mycket jobb för usel lön. Tycker inte det var värd det. Jobbar nu istället kvällar o helger hos ett bilföretag som konsult och har 290kr/t. Lagom extrajobb
- Meddelanden
- 187
- Mottagna reaktioner
- 97
- Poäng
- 257
Hur mycket lyckades du jobba ihop?
- Meddelanden
- 187
- Mottagna reaktioner
- 97
- Poäng
- 257
KundtjänstVad innebär det arbetet då?
- Meddelanden
- 1 310
- Mottagna reaktioner
- 601
- Poäng
- 637
Då skrev du nog väldigt sakta.Testade i 1 månad. Otroligt mycket jobb för usel lön. Tycker inte det var värd det. Jobbar nu istället kvällar o helger hos ett bilföretag som konsult och har 290kr/t. Lagom extrajobb
Gör man 1976 meddelande på en vecka (282 mess om dagen) så får man 355 euro i veckan = 1420 euro i månaden.
Man snittar lätt 60-90 mess i timmen om man är någorlunda datorvan och har bra fantasi. Så...Det är bra betalt om man väl vill.
- Meddelanden
- 187
- Mottagna reaktioner
- 97
- Poäng
- 257
Nja, jobbade för ett svenskt företag där man läser in sina meddelanden. Och fick betald pr timme, inte pr meddelande. Hur som helst, dåligt betald och grisiga kunder var inget för migDå skrev du nog väldigt sakta.
Gör man 1976 meddelande på en vecka (282 mess om dagen) så får man 355 euro i veckan = 1420 euro i månaden.
Man snittar lätt 60-90 mess i timmen om man är någorlunda datorvan och har bra fantasi. Så...Det är bra betalt om man väl vill.
- Meddelanden
- 1 310
- Mottagna reaktioner
- 601
- Poäng
- 637
Det låter inte som chattoperatör?Nja, jobbade för ett svenskt företag där man läser in sina meddelanden. Och fick betald pr timme, inte pr meddelande. Hur som helst, dåligt betald och grisiga kunder var inget för mig
- Meddelanden
- 187
- Mottagna reaktioner
- 97
- Poäng
- 257
Tjänsten var chattoperatör. Fast vi pratade in meddelanden istället för att skriva. Fast lön, 65 kr timmen tror jag det varDet låter inte som chattoperatör?
- Meddelanden
- 673
- Mottagna reaktioner
- 379
- Poäng
- 487
Då skrev du nog väldigt sakta.
Man snittar lätt 60-90 mess i timmen om man är någorlunda datorvan och har bra fantasi. Så...Det är bra betalt om man väl
Är det din sidoinkomst?Då skrev du nog väldigt sakta.
- Meddelanden
- 44
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 51
Du verkar erfaren.Då skrev du nog väldigt sakta.
Låter som ett jobb man tar när det är misär. Sitta skicka snuskmeddelande till gubbar och låtsas vara en kvinna känns inte så hederligt.
- Meddelanden
- 44
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 51
Har man tid skicka 1976 meddelanden per vecka är det gissningsvis heltidsjobb.Är det din sidoinkomst?
- Meddelanden
- 1 310
- Mottagna reaktioner
- 601
- Poäng
- 637
Jag gjorde det 2018, företaget är fortfarande lika aktivt.Du verkar erfaren.
Låter som ett jobb man tar när det är misär. Sitta skicka snuskmeddelande till gubbar och låtsas vara en kvinna känns inte så hederligt.
Mer hederligt ta betalt för hjälpa folk få återbetalningar? Skillnaden är att företaget skriver det är fiktiva profiler och får det låta fint tills du spammar pm till alla medlemmar om din "fina tjänst" o vill ha ens telefonnummer osv. Kansle skulle läcka hela chatten till modsen?
- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 28
- Poäng
- 111
Vart? Låter perfektDå skrev du nog väldigt sakta.
- Meddelanden
- 1 310
- Mottagna reaktioner
- 601
- Poäng
- 637
Jobba hemifrån.Vart? Låter perfekt
- Meddelanden
- 1 310
- Mottagna reaktioner
- 601
- Poäng
- 637
Nej. Jag tröttnade på det 2018 haha.Är det din sidoinkomst?
- Meddelanden
- 44
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 51
Dricker du på vardagar igen? Du skriver väldigt osammanhängande.Jag gjorde det 2018, företaget är fortfarande lika aktivt.
Mer hederligt ta betalt för hjälpa folk få återbetalningar? Skillnaden är att företaget skriver det är fiktiva profiler och får det låta fint tills du spammar pm till alla medlemmar om din "fina tjänst" o vill ha ens telefonnummer osv. Kansle skulle läcka hela chatten till modsen?
Det är ohederligt sitta skicka snuskmeddelanden till gubbar och ta deras pengar och låtsas vara en kvinna bakom skärmen. Du skulle nog inte vilja din egna dotter eller son gör sådant. Det finns andra sätt göra pengar på.
Att du har det som heltidsjobb får jag respektera men det känns ohederligt i mitt tycke.
- Meddelanden
- 44
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 51
Ja, vem som helst hade nog tröttnat på skicka ut 1976 meddelande om snusk till gubbar bakom en skärm. Bra att du tog beslutet lämna det.Nej. Jag tröttnade på det 2018 haha.
Bidrar personligen hellre till ta betalt för en tjänst där jag erbjuder min hjälp att skriva ihop ärenden till spelbolag och lyckas med det än att skriva med snuskgubbar om deras sjuka sexfantasier vad de vill göra med kvinnor. Som du bidrar till indirekt. Smutsigt.
- Meddelanden
- 1 310
- Mottagna reaktioner
- 601
- Poäng
- 637
Vart får du att jag gör det på heltid eller överhuvudtaget? Du fantiserar och är ledsen för jag hängde ut att du tar betalt och sa " det kommer inte kosta dig skjortan" om du skulle hjälpa mig aldrig nämnt eller skrivit till dig o du tar dig friheten o spamma alla medlemmar med dina fattiga försök o få in lite extra pengar. Sötis.Dricker du på vardagar igen? Du skriver väldigt osammanhängande.
Det är ohederligt sitta skicka snuskmeddelanden till gubbar och ta deras pengar och låtsas vara en kvinna bakom skärmen. Du skulle nog inte vilja din egna dotter eller son gör sådant. Det finns andra sätt göra pengar på.
Att du har det som heltidsjobb får jag respektera men det känns ohederligt i mitt tycke.
- Meddelanden
- 44
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 51
Hänger du med i det du själv skriver? Jag gör inte det. Återkom när du nyktrat till.Vart får du att jag gör det på heltid eller överhuvudtaget? Du fantiserar och är ledsen för jag hängde ut att du tar betalt och sa " det kommer inte kosta dig skjortan" om du skulle hjälpa mig aldrig nämnt eller skrivit till dig o du tar dig friheten o spamma alla medlemmar med dina fattiga försök o få in lite extra pengar. Sötis.
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Ja, det är jättekul@Insatt
Du garvar?

- Meddelanden
- 44
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 51
Vettigt förslag. Finns massa på LinkedIn, Indeed, Facebook, distansjobb. Hitta nåt tjäna pengar på vid sidan om, sälj saker du inte behöver det samlar på sig.TS har du LinkedIn? Det finns massor med extrajobb![]()
Hm, jag gjorde detta två-tre månader 2019. Under den tiden fanns det absolut ingen möjlighet i att komma upp i de summor du talar om -för det fanns helt enkelt inte så många chattar. Ibland kunde man sitta en timme och bara få upp fem meddelanden att svara på. Sen om man ska lägga till att man varje gång var tvungen att också läsa in sig på profilen och meddelandena som skickats innan så finns det ingen chans att man skulle kunna skriva 60-90 meddelanden på en timme -om man nu inte skrev enbart korta, intetsägande meddelanden som inte anknöt till konversationen -vilket ledde till att man ganska snabbt blev avstängd (enligt ”reglerna”).Jobba hemifrån.
Jag la 2-4 h per dag mellan kl. ca 18-24, och tjänade kanske femtonhundra på en månad. Inte värt det för mig. Det jag hade svårast för var dock inte snusket, utan de män som genuint var kära i tjejen de trodde de pratade med. Det var en man som hade pratat med en ”tjej” i över tre år och av antalet meddelanden han skickat var det ganska lätt att räkna ut vad han hade bränt på det -över två miljoner. Riktigt tragiskt.
- Meddelanden
- 1 310
- Mottagna reaktioner
- 601
- Poäng
- 637
Tråkig upplevelse. När jag körde som mest (jobbade natt på kundtjänst) så kunde göra detta samtidigt. Då kunde jag göra lätt 60-120 mess i timmen. Men under den perioden 2017-2019 fanns ett script för snabbnotering medmera som hette snabbcentralen. Såklart det underlättade lite.Hm, jag gjorde detta två-tre månader 2019. Under den tiden fanns det absolut ingen möjlighet i att komma upp i de summor du talar om -för det fanns helt enkelt inte så många chattar. Ibland kunde man sitta en timme och bara få upp fem meddelanden att svara på. Sen om man ska lägga till att man varje gång var tvungen att också läsa in sig på profilen och meddelandena som skickats innan så finns det ingen chans att man skulle kunna skriva 60-90 meddelanden på en timme -om man nu inte skrev enbart korta, intetsägande meddelanden som inte anknöt till konversationen -vilket ledde till att man ganska snabbt blev avstängd (enligt ”reglerna”).
Jag la 2-4 h per dag mellan kl. ca 18-24, och tjänade kanske femtonhundra på en månad. Inte värt det för mig. Det jag hade svårast för var dock inte snusket, utan de män som genuint var kära i tjejen de trodde de pratade med. Det var en man som hade pratat med en ”tjej” i över tre år och av antalet meddelanden han skickat var det ganska lätt att räkna ut vad han hade bränt på det -över två miljoner. Riktigt tragiskt.
Men det är lika lätt idag. Om man är snabb nog.
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
En sidoinkomst är faktiskt att börja sälja av saker man inte använder längre. Jag har använt Vinted i 3 månader ungefär och sålt för 5780 kr redan, då har mina plagg/prylar kostat mellan 20-100 kr varav majoriteten är i de lägre. Jag har även saker ute nu för runt 3900kr. Många bäckar små. Jag är heller inte den mest aktiva. Är man aktiv och lägger ut 5-10 nya saker varje dag så säljer man även mer.
- Meddelanden
- 3 398
- Mottagna reaktioner
- 3 462
- Poäng
- 1 957
Har också börjat använda Vinted lite, ska försöka prova lite mer!En sidoinkomst är faktiskt att börja sälja av saker man inte använder längre. Jag har använt Vinted i 3 månader ungefär och sålt för 5780 kr redan, då har mina plagg/prylar kostat mellan 20-100 kr varav majoriteten är i de lägre. Jag har även saker ute nu för runt 3900kr. Många bäckar små. Jag är heller inte den mest aktiva. Är man aktiv och lägger ut 5-10 nya saker varje dag så säljer man även mer.
Har dock bokat en loppis också i oktober att sälja på, så vill ha kvar lite saker tills dess.Att sälja saker är alltid roligt, de är en liten morot till att få i extra pengar

- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Försök lägga upp lite nya saker varje dag på så sätt så kommer din garderob synas hela tiden. Ha låga priser och bundle rabatt, du kommer märka stor skillnad sålt grejer nu som legat längst in i garderoben de senaste dagarna och för närmare 600kr.Har också börjat använda Vinted lite, ska försöka prova lite mer!Har dock bokat en loppis också i oktober att sälja på, så vill ha kvar lite saker tills dess.
Att sälja saker är alltid roligt, de är en liten morot till att få i extra pengar![]()
Ja och en bra grej med Vinted är ju att man kan spara ihop en klumpsumma och det inte kommer in på ens bankkonto direkt

- Meddelanden
- 3 398
- Mottagna reaktioner
- 3 462
- Poäng
- 1 957
Tack för tips!! Ska nog rota fram liteFörsök lägga upp lite nya saker varje dag på så sätt så kommer din garderob synas hela tiden. Ha låga priser och bundle rabatt, du kommer märka stor skillnad sålt grejer nu som legat längst in i garderoben de senaste dagarna och för närmare 600kr.
Ja och en bra grej med Vinted är ju att man kan spara ihop en klumpsumma och det inte kommer in på ens bankkonto direkt![]()

Vad gör du på bilföretaget ? Är det via bemanning?Testade i 1 månad. Otroligt mycket jobb för usel lön. Tycker inte det var värd det. Jobbar nu istället kvällar o helger hos ett bilföretag som konsult och har 290kr/t. Lagom extrajobb
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.