• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Allt är över nu..vart får jag hjälp? (Spelberoende)

pinnen222

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
98
Poäng
267
Gå till jobbet eller inte avgör du bäst själv, vissa människor kankse inte skulle klara av att utföra sitt arbete i det läget, andra tvärtom, skulle må bättre av att gå till jobbet och hålla tankarna sysselsatta med annat. VC vet inte alltid vad som är bäst för oss.
Jag väljer att möta vardagen med jobb o familj..är på jobn o har min första rast på lönge utan spel..candy crush funkar oxå..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Det var sanna ord..jag har inte ens gått dit än..men är insatt sen gammalt i beroendeproblematik. Vet att dom kommer skylla på min traumatiska barndom som orsak till detta skit. Förstår verkligen vad du menar..samtidigt måste jag ju bevisa för mig själv o min man att jag tar emot all hjälp jag kan få.
Jag är på jobb idag..tänker att sitta hemma o tycka synd om mig själv inte hjälper heller. Utan blicka framåt hur tufft jag än mår..visa att jag kan klara detta..
Det är bra att du går till jobb, det kommer hålla dig lite ifrån tankar om spel. Det är bra om du kan röra på dig lite också.
Vuxpsyk kommer bara hjälpa dig med medicin som kommer hålla dig lugn och fri från dåliga tankar. När ringde de och sökte hjälp och när jag gjorde det sa jag att jag mår så dålig så att jag funderar att göra något dåligt mot mig själv.
Så när jag ändå kom ditt för att hjälpa mig så fokuserade de på just det och inte på spel. Jag sa till dem att jag inte tänker göra något mot mig själv utan att jag mest då inte mådde så bra pga spel. De så ut som att de tyckte att jag var så dum att jag spelade bort pengar och frågade hur mycket jag spelade bort vilket de inte ska göra egentligen för det handlar inte om hur mycket jag förlorade utan att jag har beroende och behöver hjälp med det. Slutade att jag bråkade med dem... de sa att de inte kunde hjälpa mig det med spel utan bara det med tankar jag hade... jag försökte förklara varför jag mådde dåligt flera gånger... det slutade med att läkare bara googlade på nätet och jag fick ett nummer jag skulle ringa till och fråga om hjälp... vilket jag själv kunde ha gjort... Vilket jag sen så klart inte gjorde...

Så mitt starkt tipps är att du måste få kontakt med någon som just jobbar med spelproblem och gå på dessa mötet fysiskt och om det finns digitalt... det kommer hjälpa dig..
Du måste acceptera också att de pengar du förlorade att de inte finns längre... Spärra dig hos trustly och registrera dig på spelpaus... du måste själv acceptera att det inte får bli spel mer... du kommer må så mycket bättre..
Sen måste du inte bry dig vad andra tycker... tänk på dig själv och familjen... Berätta till dem om du inte har gjort det...Det är bäst om du ber någon ha koll på ditt ekonomi...
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 656
Poäng
4 477
Jag väljer att möta vardagen med jobb o familj..är på jobn o har min första rast på lönge utan spel..candy crush funkar oxå..
En dag i taget... Och som jag brukar tänka när det är kämpigt, även med små steg kommer man långt.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Så mitt starkt tipps är att du måste få kontakt med någon som just jobbar med spelproblem och gå på dessa mötet fysiskt och om det finns digitalt... det kommer hjälpa dig..
Du måste acceptera också att de pengar du förlorade att de inte finns längre... Spärra dig hos trustly och registrera dig på spelpaus... du måste själv acceptera att det inte får bli spel mer... du kommer må så mycket bättre..
Sen måste du inte bry dig vad andra tycker... tänk på dig själv och familjen... Berätta till dem om du inte har gjort det...Det är bäst om du ber någon ha koll på ditt ekonomi...
Jag kan bara skriva under på detta. Har sökt hjälp många gånger och vården man kommer i kontakt med fattar bara inte grejen med spel. De ger en råd att ta promenader och skit. Stödgrupp som arrangeras av folk som spelat är det bästa jag hittat. Som komplement en psykolog/behandling som har erfarenhet av spelproblematik gärna bekostad av din arbetsplats (de är skyldiga till det). Slutligen ge någon närstående insikt/kontroll över din ekonomi. Dessa tre saker är grundstenarna om du ska göra ett ordentligt försök bli kvitt skiten.
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
98
Poäng
267
Jag kan bara skriva under på detta. Har sökt hjälp många gånger och vården man kommer i kontakt med fattar bara inte grejen med spel. De ger en råd att ta promenader och skit. Stödgrupp som arrangeras av folk som spelat är det bästa jag hittat. Som komplement en psykolog/behandling som har erfarenhet av spelproblematik gärna bekostad av din arbetsplats (de är skyldiga till det). Slutligen ge någon närstående insikt/kontroll över din ekonomi. Dessa tre saker är grundstenarna om du ska göra ett ordentligt försök bli kvitt skiten.
Ja..jag håller med om att som i vården inte ger mkt tyvärr.
Jag har pratat med min man att det viktigaste nu är att se till att jag ALDRIG mer börjar spela igen..att kämpa för detta.
Sen är han såklart ledsen o bekymrad över vilken ekonomisk sits vi hamnat i..
Vi har alltid varit stolta över hans obelånade hus..men nu ser det ut som han måste få in o låna på det..
Det ser väk bättre ut o ha ett bolån än massa blancolån? Eller?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 656
Poäng
4 477
Ja..jag håller med om att som i vården inte ger mkt tyvärr.
Jag har pratat med min man att det viktigaste nu är att se till att jag ALDRIG mer börjar spela igen..att kämpa för detta.
Sen är han såklart ledsen o bekymrad över vilken ekonomisk sits vi hamnat i..
Vi har alltid varit stolta över hans obelånade hus..men nu ser det ut som han måste få in o låna på det..
Det ser väk bättre ut o ha ett bolån än massa blancolån? Eller?
Låna på huset är bättre än att ta blanco. Det är lägre ränta också.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Precis, framför allt är det ju bra mycket billigare.

Grymt, tillsammans så går allt ❤️
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Ja..jag håller med om att som i vården inte ger mkt tyvärr.
Jag har pratat med min man att det viktigaste nu är att se till att jag ALDRIG mer börjar spela igen..att kämpa för detta.
Sen är han såklart ledsen o bekymrad över vilken ekonomisk sits vi hamnat i..
Vi har alltid varit stolta över hans obelånade hus..men nu ser det ut som han måste få in o låna på det..
Det ser väk bättre ut o ha ett bolån än massa blancolån? Eller?
Ja, det är bättre. Där har ni lösningen. Perfekt. Nu är de att ge allt att det inte blir återfall.
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
98
Poäng
267
Ja, det är bättre. Där har ni lösningen. Perfekt. Nu är de att ge allt att det inte blir återfall.
Det får absolut INTE bli återfall!!
Frågan är bara hur svårt det är för honom att ensam belåna sitt hus? Det som oroar mig..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp