• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Amex Green, lätt att bli beviljad? Inkomstkrav?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Alla banker är idag skyldiga att inhämta kreditupplysning vid kreditansökningar oavsett sökt kreditbelopp.

Det tror jag inte. Coop Mastercard som man kan betala in i förväg på har en defaultkredit på 300 kronor (varför vet jag inte) . Söker man inte på mer än det beloppet så tas ingen UC. Det låter långsökt att Coop Medmera Bank inte skulle följa svensk lag.
 
M

mitsu001

Gäst
Poäng: 0
Kreditprövningarna har idag tom gått så långt att det numera även tas upplysningar på nya kunder som endast skall öpppna bankkonton.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 854
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
FI samt Konsumentkreditlagen. Jobbar på bank och beviljar bla kortkrediter.

FI är förvisso ingen lag utan en myndighet.
Jag uppfattade det du skrev som att det var något nytt påfund att kreditupplysninge ska inhämtas, det i konsumentkreditlagen har ju gällt ett tag :)
 
M

mitsu001

Gäst
Poäng: 0
FI är förvisso ingen lag utan en myndighet.
Jag uppfattade det du skrev som att det var något nytt påfund att kreditupplysninge ska inhämtas, det i konsumentkreditlagen har ju gällt ett tag :)

Hahahahaha, den var bra den...., Självklart är FI är en myndighet, har aldrig påstått annat. Syftet med mitt inlägg var Bankerna som beviljar kortkrediter i det här fallet skall så noggrant som möjligt undersöka sökandens kreditvärdighet i enlighet med Konsumentkreditlagen samt FI:s föreskrifter. Till detta hör bla att sökanden skall fylla i inkomst, in- och utgiftsmallen samt att banken även inhämtar kreditupplysning om vederbörande.
Ni kan hacka hur mycket ni vill på mig men så är det bara.

OKQ8 har för flera år sedan beviljat VISA kreditkort med 500kr i kredit till alla till höger och vändter utan kreditupplysning. När FI fick reda på detta så var det slut med detta illa kvickt MedMera kanske står näst på tur om de gör på liknande vis.....?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Kan man ta ut kontanter från en bankomat med Amex ?
 

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Hej,

Hur lång tid tar det att få beskedet per e-post eller post som det står?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp