• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Amex Green, lätt att bli beviljad? Inkomstkrav?

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Kan ni läsa på innan ni uttalar er.
Samtliga AMEX-kort har blivit kreditkort sedan några månader tillbaka.

Lyckades du knipa ett av deras betalkort innan förändringen, grattis! För i övrigt är deras nya kreditkort skit. Jag ska förklara varför,

Låt oss säga att du utnyttjar 10.000:- av krediten och betalar tillbaka 9.000:- av den. Resterande 1000:- kör du på avbetalning.
Räntan kommer bli på de 10.000:- inte 1000:-. Så det här kreditkoret är absolut att inte rekommendera.
Helt rätt. Kreditkort numera. Men det med att man betalar ränta på 10k suger ju! Är detta bekräftat? Jag hade dock tänkt att använda kortet för poängen och inte delbetala alls.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
M

Micke1891

Gäst
Poäng: 0
Var ser man sin kreditgräns
Står ju bara beviljad och inget om sin gräns
Finns ingen mail till dom heller?
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
ansökte igår och blev beviljad men det är ju ett kontantkort

Lol. Sorgligt att vissa inte ens vet vad de ansöker om. Du kanske ska läsa på lite mer om det du ansökt om för att AMEX tillhandahåller inte debitcards längre.
Det kan jag lova.
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Helt rätt. Kreditkort numera. Men det med att man betalar ränta på 10k suger ju! Är detta bekräftat? Jag hade dock tänkt att använda kortet för poängen och inte delbetala alls.

Det är bekräftat till 100%, inget jag hittar på.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Var ser man sin kreditgräns
Står ju bara beviljad och inget om sin gräns
Finns ingen mail till dom heller?
Amexhar ju "inget kreditgräns". Men du har en gräns som bara de vet. Beroende på dina förutsättningar?
Fick du ett bekräftelse från de på email?
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Nej inget e-mail det är det som är så konstigt
Inte jag heller. Tror inte man får någon email. Det stod kortet kommer genom 14 dagar. Jag hade guld kortet i några år men det var ett tag sen. Jobbade i dk så fick skicka in allt på papper tillsammans med lönesedlar mm. Kostade då 1500kr per år. Betalkort då men membership rewards var super bra! Aldrig haft den gröna dock. Blir roligt att äga ett Amex igen:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp