Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

an en bank logga in på mitt lönekonto och kolla mina kontoutdrag?

kan en bank logga in på mitt lönekonto och kolla mina kontoutdrag?

Menar du en annan bank som inte är den banken du har konto hos?

Skulle vilja säga nej på det. Finns banksekretess.

Din egna bank kan ju dock se.

Och även om dem kan kontrollera kontoutdrag på mina kreditkort som ej tillhör dem ??

Bara din egen bank har någon som helst möjlighet att se dina kontohändelser. Lika så med kreditkort, bara den som har utfärdat kortet har tillgång till användning.
Swedbank kan inte se vad du gör hos tex Collector, Resurs, SEB eller liknande. Inte heller kan tex Resurs Bank se vad du har för transaktioner hos Swedbank, Nordea eller någon annan bank.
Den enda informationen som delas är den som finns hos UC, dvs total belopp, inga transaktioner.
Detta såvida du inte själv ger tillgång till informationen via Instantor eller kontoutdrag.

Bara din egen bank har någon som helst möjlighet att se dina kontohändelser. Lika så med kreditkort, bara den som har utfärdat kortet har tillgång till användning.
Swedbank kan inte se vad du gör hos tex Collector, Resurs, SEB eller liknande. Inte heller kan tex Resurs Bank se vad du har för transaktioner hos Swedbank, Nordea eller någon annan bank.
Den enda informationen som delas är den som finns hos UC, dvs total belopp, inga transaktioner.
Detta såvida du inte själv ger tillgång till informationen via Instantor eller kontoutdrag.
Tavk snälla för att du redde ut mina tankar. Känner mig lite extra korkad idag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp