- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Jag hade lånat kontantinsatsen från Wästgöta, fick bara en fråga och sa att det var sparade pengar.Jag önskar fråga angående om banken , i vårt fall sbab alltid begär utdrag varifrån kontantinsatsen kommer ifrån eller om det räcker med att svara på frågan .
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Nej, behövde inte visa några utdrag.Tack så mycket för svaret, ville de inte ga utdrag från konto osv
- Meddelanden
- 44
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 51
De brukar inte begära kontoutdrag har jag för mig de är nog införstådda att kontantinsatsen är något som byggts upp genom en lång tid
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Då har de nog ingen större förståelse, för det är väl ganska vanligt att man lånar till denna.De brukar inte begära kontoutdrag har jag för mig de är nog införstådda att kontantinsatsen är något som byggts upp genom en lång tid
Det är nog ingen som egentligen bryr sig om var pengarna kommer från, bara man har ett bra svar. När jag köpte hus så sa jag att kontantinsatsen kom från aktieförsäljning, vilket var sant, men det kunde lika gärna ha varit lånade pengar. De kunde förstås ha bett att få se avräkningsnotor för att verifiera att det i alla fall hade sålts några aktier, men det var ingen som visade något sådant intresse.
(Och det var förstås inte heller någon som frågade var pengarna kom från som jag köpte aktierna för, eller om jag hade sålt med vinst eller förlust.)
Vi har väntat i hela vårt vuxna liv på att kunna köpa något och detta är så viktigt för oss. Vet att vi borde spara först men det har inte funnits möju. Vi har tänkt om vi kan ta ett lån som inte syns på uc sålänge till kontantinsats. Men jag är så orolig över om de begär att få se var pengarna kommer ifrån.
Att flytta dit vi önskar är så viktigt även för våra barn då e inte har möjlighet att gå till sina kompisar nu och vårt ena barn inte mår så bra.
Vi önskar använda sbab.
Vet någon när de tar upplysning och om de tar flera
Att flytta dit vi önskar är så viktigt även för våra barn då e inte har möjlighet att gå till sina kompisar nu och vårt ena barn inte mår så bra.
Vi önskar använda sbab.
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Var försiktig med lån som inte tar UC, då fler och fler ändå dyker upp på UC.Vi har väntat i hela vårt vuxna liv på att kunna köpa något och detta är så viktigt för oss. Vet att vi borde spara först men det har inte funnits möju. Vi har tänkt om vi kan ta ett lån som inte syns på uc sålänge till kontantinsats. Men jag är så orolig över om de begär att få se var pengarna kommer ifrån.
Vi önskar använda sbab.
SBAB tog en upplysning på mig när jag ansökte om lånelöfte. Eftersom jag hann köpa och tillträda inom 3 månader togs ingen mer upplysning.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.