Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Angående omräkning löneutmätning

Jag har en fråga gällande omräkning av löneutmätning. På KFs hemsida så står det att det görs en omräkning inför nytt år ( om förhehållsbeloppet har höjts).
Men jag undrar om det görs en ny omräkning av lönen varje år? Alltså om jag tjänar mycket mindre resten av det här året mot vad de har beräknat nu? Sänker dom isf vad som dras på min lön till KF varje månad eller kommer det fortsätta vara samma summa? För tillfället är mitt belopp som dras till KF för ”högt”, pga att jag har plockat ut min semesterersättning i några månader innan löneutmätningen drog igång. Så min lön är egentligen betydligt lägre än vad de har räknat på, och då kommer dom alltså inte kunna dra den summan som är i mitt beslut varje månad. Kommer det räknas om som till nästa år eller kommer samma belopp vara kvar?
Jag vet att det dras vad som går på min lön utöver mitt förbehållsbelopp, det är om beslutet om hur mycket som ska dras varje månad kommer att ändras jag frågar efter

Det går att räkna om ett beslut när som helst. Löneuppgifterna uppdateras inte per automatik vid årliga omräkningen undan oftast vartannat år.

Det går att räkna om ett beslut när som helst. Löneuppgifterna uppdateras inte per automatik vid årliga omräkningen undan oftast vartannat år.
Är det oftast en gång varannat år man får fylla i inkomster/utgifter då? Och så får man utöver det själv höra av sig om nåt ändras däremellan?

Bra beskrivning skulle jag säga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp