Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ang Northmills "Betala senare" funktion.

Haft Northmills kort ett bra tag utan att egentligen använda det.

Ansökte om att kunna nyttja deras "Betala senare" funktion tidigare i veckan och blev beviljad en kredit på 15.000:-, då det enligt kreditupplysning fanns 6% chans till skuldsättning.

Gjort tre köp utan problem.

Men i fredags fick jag brev på Kivra, från KF då en mindre skuld nått dom.
Nu är "Betala senare" funktionen ej tillgänglig och jag misstänker att det är på grund av detta..

Jag är ju redan beviljad kredit? Och är det verkligen så korta ledningar mellan KF och långivare att de utan ny upplysning noterar detta?

Väl mött

Hej,

Skulden som nåt kronofogden, från vilken långivare är det som de rör sig om? Något bolag tillhörande Northmill?
För din månadsfaktura kan ju inte dykt upp än om du börja nyttja det första gången föregående vecka.

Rör de sig om skuld till Northmill/tidigare märken dom haft, så kan de ta några dagar från att betalningen är registrerad och tjänsten blir tillgänglig på nytt.

En försämrad kreditvärdighet kan också vara orsak till att funktionen stängs av, sker automatisk.

Hej,

Skulden som nåt kronofogden, från vilken långivare är det som de rör sig om? Något bolag tillhörande Northmill?
För din månadsfaktura kan ju inte dykt upp än om du börja nyttja det första gången föregående vecka.

Rör de sig om skuld till Northmill/tidigare märken dom haft, så kan de ta några dagar från att betalningen är registrerad och tjänsten blir tillgänglig på nytt.

En försämrad kreditvärdighet kan också vara orsak till att funktionen stängs av, sker automatisk.

Trafikförsäkringsföreningen.

Haft Northmills kort ett bra tag utan att egentligen använda det.

Ansökte om att kunna nyttja deras "Betala senare" funktion tidigare i veckan och blev beviljad en kredit på 15.000:-, då det enligt kreditupplysning fanns 6% chans till skuldsättning.

Gjort tre köp utan problem.

Men i fredags fick jag brev på Kivra, från KF då en mindre skuld nått dom.
Nu är "Betala senare" funktionen ej tillgänglig och jag misstänker att det är på grund av detta..

Jag är ju redan beviljad kredit? Och är det verkligen så korta ledningar mellan KF och långivare att de utan ny upplysning noterar detta?

Väl mött
Fullt rimligt, Northmill är stenhårda och gör nya bedömningar löpande gällande deras betala senare

Northmill kredidbevakar stenhårt. Så vid kfm avbryter dom alla krediter dvs du kan inte använda men du får betala enligt planen

Gäller inte bara Northmill, de flesta bolag spärrar dina kreditkort eller kontokrediter direkt vid en prick hos fogden. Kanske till och med räcker med ett föreläggande?? Men normalt sett har du sekretess på första betalningsanmärkningen.

Så du menar att Northmill fångar upp brevet från KF så snabbt?
Exakt min tanke. Var ju grön ena dagen och fick beviljat. Northmill måste väl göra en ny kontroll innan det upptäcks att jag fått anmärkning eller lirar deras system direkt mot varandra?

Jag lär väl på samma sätt kunna börja nyttja krediten igen när skulden är löst?

Exakt min tanke. Var ju grön ena dagen och fick beviljat. Northmill måste väl göra en ny kontroll innan det upptäcks att jag fått anmärkning eller lirar deras system direkt mot varandra?

Jag lär väl på samma sätt kunna börja nyttja krediten igen när skulden är löst?
...min erfarenhet är att kreditinstituten är mer eller mindre uppkopplade i realtid mot KFM. Vet att Amex t ex spärrar efter bara någon dag efter att en skuld gått till KFM. Men som du skriver, betalar du och det inte blir någon betalningsanmärkning borde det gå att få tillbaka krediten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp