Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Anmärkningar stämmer detta?

Hej, jag loggade in och kollade minupplysning.se via Bisnode hemsida. Där står det:

Specifikation 5 senaste:
Datum Belopp och anmärkning
Mitt senaste står 2019 02 25

Jag trodde det var värre, men stämmer detta? Min senaste anmärkning var 2019 02 25? Isåfall är det inte långt borta nu.

Finns även en spalt som heter Betalningsanmärkningar, där står antal 5st och senaste 2019 02 25.

Detta måste betyda att alla mina 5st anmärkningar försvinner 2022 02 25? Eftersom senaste betalningsanmärkningen gjordes 2019 02 25.

Har även haft två korta utmätningar på min lön 2020, på två gamla skulder från 2019, ser ingen info om det dock? Ska inte det ge anmärkning? Eller är det bara ursprugsskulden som ger det?

Idag har jag 12% i kreditbetyg, när dessa 5 försvinner borde väl mitt kreditbetyg bli riktigt bra? Lön 330k, inga krediter/lån.

Enligt minupplysning.se har jag bara en förfrågan, det enda som syns så det ska väl stämma?

Tacksam för svar, lite rörigt skrivet men hoppas ni förstår.

Senast ändrad:
Hej, jag loggade in och kollade minupplysning.se via Bisnode hemsida. Där står det:

Specifikation 5 senaste:
Datum Belopp och anmärkning
Mitt senaste står 2019 02 25

Jag trodde det var värre, men stämmer detta? Min senaste anmärkning var 2019 02 25? Isåfall är det inte långt borta nu.

Finns även en spalt som heter Betalningsanmärkningar, där står antal 4st och senaste 2019 02 25.

Detta måste betyda att alla mina 4 anmärkningar försvinner 2022 02 25? Eftersom senaste betalningsanmärkningen gjordes 2019 02 25.

Idag har jag 12% i kreditbetyg, när dessa 4 försvinner borde väl mitt kreditbetyg bli riktigt bra? Enligt minupplysning.se har jag bara en förfrågan, det enda som syns så det ska väl stämma?

tacksam för svar, lite rörigt skrivet men hoppas ni förstår.
Det stämmer. Dock kan man ha missbrukad kredit/konto anmärkning med och de syns inte på bisnode utan bara på uc så måste kolla där för att se om du har någon sådan

Det stämmer. Dock kan man ha missbrukad kredit/konto anmärkning med och de syns inte på bisnode utan bara på uc så måste kolla där för att se om du har någon sådan
Okej vad bra. Har inga krediter/lån enligt kredway, så borde vara lugnt på den fronten?
Hade dock två korta utmätningar på min lön 2020 på en gammal skuld från 2019 som gav utslag.

Ger utmätning på lön nya anmärkningar?

Okej vad bra. Har inga krediter/lån enligt kredway, så borde vara lugnt på den fronten?
Hade dock två korta utmätningar på min lön 2020 på en gammal skuld från 2019 som gav utslag.

Ger utmätning på lön nya anmärkningar?
Det ger historiskt skuldsaldo som sitter kvar i 2 år tror jag. Är inte hela världen även om det inte är strålande såklart

Det ger historiskt skuldsaldo som sitter kvar i 2 år tror jag. Är inte hela världen även om det inte är strålande såklart
Okej det kände jag inte till. Tack för svar. Någon som har mer input gällande utmätning på lön?

Men när dessa 5 utslag försvinner borde väl mitt uc score bli rätt bra? Trots två utmätningar på lön 2020 som kanske syns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp