Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökan skuldsanering

Hej Godkväll till alla

Den 19 januari sökte jag skuldsanering med hjälp av budgetrådgivare i kommun. Men undrar om hur lång tid innan få beslut? Jag fick paper från KF att dem har mottagit ansökan. Är det nån som vet hurlång tid brukar man få beslut? Och när kommer KF sluta utmätning på lönen då? Tack

Enligt kfms hemsida: 9 månader för att få skuldsanering. Inledandet (som innebär att löneutmätning upphör) cirka 4 månader, då ska du dock börja betala själv till saneringen direkt i stället.

Jag undrar en annan sak i samband med skuldsanering. Man får ju ett preliminärt besked (inledande skuldsanering) har jag läst och därmed också en anmärkning. OM man sen inte får ett positivt beslut, kvarstår då anmärkningen eller den försvinner direkt?

Jag undrar en annan sak i samband med skuldsanering. Man får ju ett preliminärt besked (inledande skuldsanering) har jag läst och därmed också en anmärkning. OM man sen inte får ett positivt beslut, kvarstår då anmärkningen eller den försvinner direkt?

Det vet jag inte men rent logiskt borde den vara kvar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp