• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Antal förfrågningar

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Ett svar jag fått tidigare:


Hur stor effekt respektive uppgift kan ha på riskprognosen är inte möjligt för mig att tala om.

Då vi dels inte vet om det och att riskprognosen anses vara en affärshemlighet.


Du tillhör den grupp du tillhör på grund utav den information vi har om dig.

Du har alltså kvalificerat dig till den gruppen.


I beskrivningen anges bara snittet för tillhörande. Det innebär att de finns, som till exempel du, dem som har andra uppgifter och är med i gruppen.

Det innebär inte att du måste uppfylla nedanstående kriterier för att tillhöra gruppen. Det ända som anges är genomsnitts personens information.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Ifrågasatte Datainspektionens svar och ansvar i frågan samt vart jag ska vända mig. Fantastiskt svar (är extremt ironisk):

Datainspektionen känner inte till någon myndighet du kan vända dig till i sådana här fall. Om du vill att en sådan inrättas kan du vända dig till en representant för lagstiftaren och efterfråga en sådan.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Dags att prata med den du ev kryssade på valsedeln 2014 då.. eller engagera dig själv kanske
 

PandaSthlm

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Mars 2017
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Vad är det du är ute efter? Olika långivare har olika krav när det gäller förfrågningar. ICA Banken hade max 4 (eller om det var 5) tror jag, medan andra kan tillåta fler. Generellt kan man kanske säga att det är meningslöst att försöka få ett större samlingslån till bra ränta om man har tvåsiffrigt antal.

Jag hade ett liknande kreditbetyg för några år sedan, det gick ner en bra bit i takt med att förfrågningarna minskade och efter jag såg till att krediterna jag hade aldrig var övertrasserade.
En vän fick precis 150 k beviljat hos Ica banken med 5 ff , jag har 8 ff är det nåt dom går ut med själv att dom godkänner max 5 st? Jag är nere på 6 snart och vill söka.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
En vän fick precis 150 k beviljat hos Ica banken med 5 ff , jag har 8 ff är det nåt dom går ut med själv att dom godkänner max 5 st? Jag är nere på 6 snart och vill söka.

Tror sådana kriterier är lite flytande och kan ändras över tid. Jag vet att de i januari 2015 sa blankt nej om man hade fem eller fler förfrågningar, om din vän nyligen fått med fem kanske de har justerat det kravet sedan dess?
 

PandaSthlm

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Mars 2017
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Tror sådana kriterier är lite flytande och kan ändras över tid. Jag vet att de i januari 2015 sa blankt nej om man hade fem eller fler förfrågningar, om din vän nyligen fått med fem kanske de har justerat det kravet sedan dess?
Kanske är bäst att söka via Lendo ändå där Ica Banken finns representerade också.
 

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Frågan är om man får högre ränta via Lendo? På nåt sätt måste ju dom även tjäna sina pengar.
Så här skriver dom på sin hemsida: Att ansöka om lån via Lendo är helt gratis! Lendo tar ut en avgift av bankerna och det tillkommer inga räntepåslag eller extra kostnader för dig! Lendo är en marknadskanal för bankerna, precis som TV- eller radioreklam.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp