• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Antidepressiva, leva med ångest

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
553
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Har provat en hel drös antidepressiva och står just nu på 300mg venlafaxin. Går på samtal å provat kbt m.m.

Fick iaf ett kraftig påslag av ångest nu, så fundera på fylla ut med atarax eller lergigan.

Är på gymmet för å röra mig men ibland tar tankarna över för mycket, tex varför man bränt så mycket pengar på spel. Min separation innehållande 2barn. å att man har få vänner nuförtiden..

Vet väl inte vad jag ville egentligen med tråden. Diskutera med fler som äter ssri, snri osv. Har flera år med konstant ångest. Trodde ett förstahandskontrakt å samlingslån skulle hjälpa men nja..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Har provat en hel drös antidepressiva och står just nu på 300mg venlafaxin. Fick ett kraftig påslag av ångest nu, så fundera på fylla ut med atarax eller lergigan.

är på gymmet för å röra mig men ibland tar tankarna över för mycket, Tex varför man bränt så mycket pengar på spel. Min Separation innehållande 2barn. å att man har få vänner nuförtiden..

Vet väl inte vad jag ville egentligen med tråden. Diskutera med fler som äter ssri, snri osv. Har flera år med konstant ångest. Trodde ett förstahandskontrakt å samlingslån skulle hjälpa men nja..

Jag tar inga piller, men är också nedstämd. Du är inte ensam...
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
553
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Jag tar inga piller, men är också nedstämd. Du är inte ensam...

Känns som det förstört mitt liv i snart 10år. Från varit en festprisse med energi å stort socialt nätverk. Väljer man hemmakvällar för sig själv å sover bort nästan all ledig stund. Försökt förändra vardagen.. Bröt ett förhållande. Flyttade. Å nu söker jag nytt jobb för man ä så less. Om man kunde vara nöjd någongång
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Känns som det förstört mitt liv i snart 10år. Från varit en festprisse med energi å stort socialt nätverk. Väljer man hemmakvällar för sig själv å sover bort nästan all ledig stund. Försökt förändra vardagen.. Bröt ett förhållande. Flyttade. Å nu söker jag nytt jobb för man ä så less. Om man kunde vara nöjd någongång

Identiskt för mig, snart 10 år också. Skulder över 1 mille, 2 brutna förhållanden. Har dock ett socialt liv fortfarande men det kostar ju sjutton... Utan jobbet vore allt nattsvart för mig.
 

Andersse

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
8 Februari 2016
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Behandlingshem och 12 stegsmetoden kanske skulle vara något att fundera på.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
553
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Behandlingshem och 12 stegsmetoden kanske skulle vara något att fundera på.

Tänkte du för spel? För jag ä spelfri just nu. Å varit det några månader. Min svåra ångest har jag levt med långt före jag började spela. Jag började spela för jag mådde dåligt. Privata situationer gjorde det.. Jag har förändrat allt radikalt men ångesten ä tyvärr något som tagit över mitt liv å påverkar mig allt för mycket
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Min erfarenhet säger att piller/tabletter absolut försämrar mer än förbättrar. Har mått 1000 gånger bättre på alkohol eller ja, för den delen weed & ladd än vad jag har gjort på tabletter. Enda nackdelen för mig med kokain var priset. Om du inte är lagd åt drogliberala hållet så förespråkar och rekommenderar jag träning,alkohol,samtal,resor snarare än piller.

Men det är min uppfattning. Jag har legat på den absoluta botten i livet, trodde jag hade förlorat allt och lite där till och då gasade jag. Körde allt utom heroin i princip och sket i exakt allt. Levde verkligen, bokstavligen som att det inte fanns en morgondag (fanns en charm i att leva som att varje dag var den sista ska jag motvilligt erkänna) men i den dimman jag befann mig likt Rodion Romanovich Raskolinov i Fjodor Dostojevskijs briljanta Brott och straff så var det ändå lite mysigt. Jag brydde mig inte om några konsekvenser och jag hade pengar då jag inte betalade några räkningar. Mådde psykiskt skit men hade 50-60.000 att lägga i månaden på spel,droger,utgång,fest,resor,spel igen...Varade inte länge förvisso men det var destruktivt ska du veta. Dock så hade jag även perioder av piller och jag har lärt mig att det som är lagligt hos staten - det är oftast sämst för oss människor.

Hur gammal är du? Kille?
 
Senast ändrad:

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
553
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Min erfarenhet säger att piller/tabletter absolut försämrar mer än förbättrar. Har mått 1000 gånger bättre på alkohol eller ja, för den delen weed & ladd än vad jag har gjort på tabletter. Enda nackdelen för mig med kokain var priset. Om du inte är lagd åt drogliberala hållet så förespråkar och rekommenderar jag träning,alkohol,samtal,resor snarare än piller.

Men det är min uppfattning. Jag har legat på den absoluta botten i livet, trodde jag hade förlorat allt och lite där till och då gasade jag. Körde allt utom heroin i princip och sket i exakt allt. Levde verkligen, bokstavligen som att det inte fanns en morgondag (fanns en charm i att leva som att varje dag var den sista ska jag motvilligt erkänna) men i den dimman jag befann mig likt Rodion Romanovich Raskolinov i Fjodor Dostojevskijs briljanta Brott och straff så var det ändå lite mysigt. Jag brydde mig inte om några konsekvenser och jag hade pengar då jag inte betalade några räkningar. Mådde psykiskt skit men hade 50-60.000 att lägga i månaden på spel,droger,utgång,fest,resor,spel igen...Varade inte länge förvisso men det var destruktivt ska du veta. Dock så hade jag även perioder av piller och jag har lärt mig att det som är lagligt hos staten - det är oftast sämst för oss människor.

Hur gammal är du? Kille?

Jaa inte fasen har det varit en dans med alla piller in å ut å biverkningar men vill inte ens veta hur jag skulle må utan tabletter nu. Försökte sluta men då fick jag brain zaps. Å yrsel å ångesten stegra. Har då blivit nekad psyktriatrin 3ggr nu. Sist blev jag skickad dit av läkaren men eftersom man står på benen så tar dom inte en på allvar.

Weed kan vara skoj, men slå väldigt fel också. Många år sedan. Alkohol vill jag då inte börja med.. Blir nog hängig av en kväll.


Träning kämpar jag på med men hjälper föga. Samtal ä meningslöst. Resor å slippa vardagen vore verkligen något men då återkommer ju pengafrågan.

Har ju följt forumet ett tag så vet du ha typ dubbla skulder än mig Terry, å jag har inte harvat i närheten som du med grejer men man ä ändå så jävla anti livet.

Jag ä 35år. Kille
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Det är det jag oroar mig för - ju längre d kör med tabletter desto värre och farligare kommer dina biverkningar bli när (om) du bestämmer dig för att sluta.
Jag är rädd att du kan bli en robot helt likgiltig till allting....

Sen visst, dubbla skulder. Men 100.000 för någon kan vara värre än 1.000.000 för någon annan! Alla påverkas vi olika. Vi får bita ihop och kämpa!

Jobbar du?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Det är det jag oroar mig för - ju längre d kör med tabletter desto värre och farligare kommer dina biverkningar bli när (om) du bestämmer dig för att sluta.
Jag är rädd att du kan bli en robot helt likgiltig till allting....

Sen visst, dubbla skulder. Men 100.000 för någon kan vara värre än 1.000.000 för någon annan! Alla påverkas vi olika. Vi får bita ihop och kämpa!

Jobbar du?

Terry hur går allt för dig med skulderna och så?

Känns så jävla mörkt för mig just nu, fortfarande inte öppnat upp mig för någon i min närhet. Tror inte min familj kommer förlåta mig den här gången (blir 3e gången), rädd att någon dessutom typ får en hjärtinfarkt om jag kläcker ur mig att jag har över 1 mille i skulder. Jag har verkligen ingen att prata med och otroligt höga förväntningar som är ställda på mig. Börjar bli riktigt jobbigt att hålla minen uppe.

Lyckas fortfarande prestera på jobbet i varje fall. Jag har verkligen ställt till det, vill bara gräva ner mig själv i jorden men kan inte det heller. Har ett så jävla stort socialt liv...

Skulle jag tappa jobbet av någon anledning då tappar jag allt, då faller luftslottet. Jävla skit alltså, vad är de för fel på mig. Har haft alla jävla förutsättningar att lyckas i livet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp