• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Använda Klarna om man har skuld till dom?

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Och säker på det är jag inte. Det funkade så när jag var hos en annan arbetsgivare men det är en stund sedan
Jag tror du har rätt för oftast när man kör direkt så brukar det endå dröja 2 dagar. Men tänker kör man via Swish eller så där direkt banköverförkng då dras det direkt så det borde ju funka. Klarna borde se över det där. Undra om klarnas kunder vet om det? Som sagt företag som har klarna förlorar ju kunder pga det? Hmm
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Konstigt, jag har också betalplan med deras inkasso men har ändå kunnat göra köp direkt via kort på klarna.
 

HCM

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Mars 2016
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Kan du inte kontakta butiken i fråga och meddela ditt dilemma? Dom borde ju också ha ett intresse i att tjäna pengar?

Jag har också haft en skuld hos Klarna som gick till KFM och utmätning, men jag kan betala med kort tack och lov. Om det är Sileo så avslutades alla mina betalningar dit via utmätning i juni 2020. Skulden till Klarna lär säkert ha varit från 2012. Sedan 2018 har jag handlat med kort hos Klarna enligt "Mina sidor". Så svårt att säga hur länge man är blockad om dom räknar från när skulden går till inkasso.
 

HCM

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Mars 2016
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Det finns en risk att banken var offline och kortköpet går igenom offline. Utan täckningskontroll. Om det inte finns pengar när det går online och dragningen ska ske skulle det kunna bli klarnas problem.

Märkliga är ju att han inte ens kan betala med banköverföring, då ger man väl Klarna access till bankkontot för att göra en direktöverföring?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Jag kan inte heller betala med mitt bankkort via Klarna. Sjukt nog fungerar Amex, om det finns att välja på, men det kanske beror på att jag har ett extrakort från min sambo. Tilläggas kan att jag betalt av allt till Klarna, det låg hos KFM i 1,5 år, för snart tre år sedan...
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Jag är inte blockad men har nått gränsen på Klarna. Går inte att betala rakt av med kort för mig heller men gick bra att använda swish via dom dock.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 123
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Jag kan inte heller betala med mitt bankkort via Klarna. Sjukt nog fungerar Amex, om det finns att välja på, men det kanske beror på att jag har ett extrakort från min sambo. Tilläggas kan att jag betalt av allt till Klarna, det låg hos KFM i 1,5 år, för snart tre år sedan...

Märkligt alltså, varför är det så?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 123
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Jag är inte blockad men har nått gränsen på Klarna. Går inte att betala rakt av med kort för mig heller men gick bra att använda swish via dom dock.

Fanns tyvärr inte Swish som alternativ ens :(
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Tyvärr fler som har det så, har man skulden hos inkasso så spärrar de en helt och hållet och inte ens med bankkort och pengar på kontot kan du betala. Däremot är det konstigt att det inte är ALLA som spärras
Går det inte att betala med swish eller annan betalmetod?

Alt att din tjej gör köpet?

Håller med att det är helt sinnessjukt med tanke på att Klarna har monopol på check-out lösningar i de flesta internetbutiker
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 123
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Jo jag kan givetvis fråga min chef eller kollega eller något men känns lite drygt att aldrig mer lunna handla på nätet hehe.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp