• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Använda Klarna om man har skuld till dom?

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Det är via autogiro och det är inga garantier..
Finns via autogiro och direktbetalning via bank, dom skiljer sig åt.

Är noga med det själv så att jag inte upprättar ett autogiro där då jag har skulder och skulle förstöra så mycket ifall dom skulle börja dra, är hos något inkasso bolag idag men inte direkt så jag vill chansa.

säkerligen såld idag klarna verkar dumpa krediter rätt fort när man ser på kreditförlusterna
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Jo klarna driver inte så mycket på inkasso, det mesta säljs
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Finns via autogiro och direktbetalning via bank, dom skiljer sig åt.

Är noga med det själv så att jag inte upprättar ett autogiro där då jag har skulder och skulle förstöra så mycket ifall dom skulle börja dra, är hos något inkasso bolag idag men inte direkt så jag vill chansa.

säkerligen såld idag klarna verkar dumpa krediter rätt fort när man ser på kreditförlusterna
Hur menar du?
Har du tagit bort autogirot för klarna?
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Känns helt galet undrar om alla företag som
Har klarna som betal tjänst vet om detta? Många kunder som går till spillo... less man blir på allt datoriserat att allt går efter system Ist för individen. Gäller flera saker bland annat detta...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag tror att det blivit mer uppenbart under pandemin att folk är överbelånade och inte kunnat betala sina lån och därav nu reform av Klarna.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Testade handla på apotea idag och kunde betala med kort genom klarna trots att jag har ca 80k där i min skuldsanering. Så märkligt att dom spärrar vissa.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Jaaa!!

Jag kunde varesej betala med mitt vanliga bankkort som är kopplat till mitt lönekort - eller via en direkt banköverföring.

Det är ju absurt, kommer ju isåfall aldrig kunna köpa någonting på nätet eftersom alla anlitar Klarna.

Låter helt sjukt. Kan det ens vara lagligt? Du kan ju swisha en vän och låta hen köpa det du vill ha. Kanske krångligt men verkar som att du inte har något val om du vill köpa ngt från nätet.
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Har själv samma problem. Bråkade med Klarna för drygt 6 mån sen, till och med handläggaren på deras kundtjänst föreslog att kontakta Konsumentombud eller dylikt för granskning men det pallade/pallar jag inte. Däremot så fungerar det bra att ange min frus personnummer med mitt egna bankkort. Jag håller med om att det är riktigt uselt att det är såhär, har själv inte varit sen med en enda faktura till de utan använt ett stort belopp på delbetalningskontot en gång i tiden (130k+) som är färdigbetalt sedan länge.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp