Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Arv & kronofogden hur funkar det ?

Hej allihopa jag har större skulder hos kronofogden har ingen utmätning just nu men den droppar nog när som ,,,,min mamma gick bort i cancer på mors dag och nu är det dax för bouppteckning,,,,min fråga är tar kronofogden alla tillgångar med automatik eller hur fungerar det ? Någon som känner till förloppet vid bodelning när man har kronofogden tacksam för all input jag kan få :)

Om KFM får kännedom om att det finns ett dödsbo med tillgångar i kan dödsboet/dödsboandelen utmätas. I praktiken så förbudsmeddelas då alla andra dödsbodelägare att dom ska se till att inget betalas ut till dig.

Vad gäller vid försäkringsutbetalningar och skadestånd?

Är det samma där?

Om KFM får kännedom om att det finns ett dödsbo med tillgångar i kan dödsboet/dödsboandelen utmätas. I praktiken så förbudsmeddelas då alla andra dödsbodelägare att dom ska se till att inget betalas ut till dig.
Hur får kfm denna kännedom? Är det något jag måste göra själv i denna situation?
Eller denna infon finns vid bodelningen ? Jag menar kronofogden har informerat förbudsmeddelat då ?

Hur får kfm denna kännedom? Är det något jag måste göra själv i denna situation?
Eller denna infon finns vid bodelningen ? Jag menar kronofogden har informerat förbudsmeddelat då ?

Berätta inget, så är chansen stor att du får behålla pengarna. Och du kan sen själv välja vilka skulder du vill betala av.

Berätta inget, så är chansen stor att du får behålla pengarna. Och du kan sen själv välja vilka skulder du vill betala av.
Ja man kunde önska man fick behålla dem o själv betala av dem värsta bovarna med högst ränta hos kfm ,,,,jag kommer inte bli skuldfri från kfm oavsett men är i början av ansökan med skuldsanering o detta får inte bli fel känner jag så vill göra rätt

Vet inte riktigt hur det går till.

Jag vet om en typ livstidsgäldenär som blivit av med skuldsanering 2 gånger pga hantering av arv, och då antar jag att det är borgenärer som agerat på något.

Vet inte riktigt hur det går till.
Nej jag har ingen aning heller då jag inte varit i denna situation innan,,,kanske finns nån på forumet som ärvt pengar samtidigt som man har skulder hos kfm o kan ge lite ljus I frågan :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp