Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Arv & kronofogden hur funkar det ?

Jag vet om en typ livstidsgäldenär som blivit av med skuldsanering 2 gånger pga hantering av arv, och då antar jag att det är borgenärer som agerat på något.
Måste va ovanligt med skuldsanering beviljad 2 ggr ?

Det har väl med att göra att en bouppteckning ska registreras via skatteverket. Så det är isf därifrån information hämtas. Det kommer dock inte stå med på ens deklaration att man ärvt pengar.

Nej jag har ingen aning heller då jag inte varit i denna situation innan,,,kanske finns nån på forumet som ärvt pengar samtidigt som man har skulder hos kfm o kan ge lite ljus I frågan :)
Jag skulle gissa att det i de flesta fall är borgenärerna som bevakar frågan och informerar kfm vid träff.

Jag skulle säga att jag utmäter i dödsbon ca var 6e månad i snitt, att jämföra med tex utmätning av medel på bankkonton som kanske är i snitt ett par gånger per dag.

Jag har vad jag kan minnas fått tag i ett dödsbo att utmäta själv men jag minns inte riktigt hur jag kom på idén.

Måste va ovanligt med skuldsanering beviljad 2 ggr ?
Ja det är ganska ovanligt ja, lite vanligare om man lyckades bränna den första än om man slutfört den. "Alla kan ju misslyckas" eller något resoneras det nog. Jag antar att denna gäldenär inte kommer få en tredje beviljad då han uppenbarligen inte lärde sig något av första misslyckandet.

Ja det är ganska ovanligt ja, lite vanligare om man lyckades bränna den första än om man slutfört den. "Alla kan ju misslyckas" eller något resoneras det nog. Jag antar att denna gäldenär inte kommer få en tredje beviljad då han uppenbarligen inte lärde sig något av första misslyckandet.
Ja vi kan alla misslyckas ,,,klart om man bränner första utan o slutföra kanske chans finns igen ,men skuldsanering känns som en gång i livet grej för mig

Det har väl med att göra att en bouppteckning ska registreras via skatteverket. Så det är isf därifrån information hämtas. Det kommer dock inte stå med på ens deklaration att man ärvt pengar.
Så kan det va

Just utmätning av andel i dödsbo brukar inte alltid behöva slutföras, haft flera som förfallit då man sett till att lösa skulden då man tyckt det varit besvärligt och pinsamt att halva släkten får brev om ens skulder hos kfm..

Just utmätning av andel i dödsbo brukar inte alltid behöva slutföras, haft flera som förfallit då man sett till att lösa skulden då man tyckt det varit besvärligt och pinsamt att halva släkten får brev om ens skulder hos kfm..
Får alla inblandade brev angående mina skulder menar du ?

Får alla inblandade brev angående mina skulder menar du ?
Om andel i dödsbo utmäts så kommer det skickas föebudsmeddelande med delgivningskvitto till alla dödsbodelägare. Ibland är det inte så många, ibland är det 20-30 st..
Någon sluldspec får dom nog inte per automatik men att det kommer utmätningsbesked och liknande kan ju ganska lätt få släkten att inse den delen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp