Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Arv laglott omprövning skuldsanering

Hej,
Har skuldsanering och jag kommer snart att få min laglott på 106 000kr.
Jag ska skicka in en omprövning.
Har 2 år kvar, 20 månader kvar på min skuldsanering.
Tror ni det finns någon liten chans att man får behålla lite. Har inga problem att betala in men hade varit kul att få behålla något.
När gör jag omprövningen, före eller när arvskiftet är påskrivet?

Om du vet säkert när laglotten kommer kan du skicka in för omprövning . Det är ju ändå 3 månaders väntan. Kan tänka mej att hela alltet läggs in i betalplanen tyvärr . Trist och segt kan man ju förstå , men men så har vi det .

Om du vet säkert när laglotten kommer kan du skicka in för omprövning . Det är ju ändå 3 månaders väntan. Kan tänka mej att hela alltet läggs in i betalplanen tyvärr . Trist och segt kan man ju förstå , men men så har vi det .
När det läggs in i betalplanen blir den kortare då eller läggs det utöver

Dessa 100.000 kommer att komma borgenärerna till godo. Jag skulle gissa att ditt belopp att betala per månad blir lite mindre om du nu helt plötsligt bara har 100.000 kvar, och går du i mål helt under perioden så finns det ju en teoretisk möjlighet till att skuldsaneringen avslutas i förtid (dvs. du kan betala hela skulden). Jag har dock för mig att du själv inte kan återkalla en skuldsanering, men betalar du av helt i förtid kommer borgenärerna att dra tillbaka sina krav. Men om du själv omprövar kommer du heller inte att riskera din skuldsanering - det är så det är tänkt iallafall.

Dessa 100.000 kommer att komma borgenärerna till godo. Jag skulle gissa att ditt belopp att betala per månad blir lite mindre om du nu helt plötsligt bara har 100.000 kvar, och går du i mål helt under perioden så finns det ju en teoretisk möjlighet till att skuldsaneringen avslutas i förtid (dvs. du kan betala hela skulden). Jag har dock för mig att du själv inte kan återkalla en skuldsanering, men betalar du av helt i förtid kommer borgenärerna att dra tillbaka sina krav. Men om du själv omprövar kommer du heller inte att riskera din skuldsanering - det är så det är tänkt iallafall.
@Lasseman kanske vet mer hur KFM ställer sig här?? Jag har inte hittat några rättsfall där personer blivit av med sin skuldsanering pga förbättrade arbetsinkomster (om man omprövar själv), men däremot finns det ett antal fall med just arv, tipsvinster och liknande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp