• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Att hamna i skuldfällan

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Fast det känns som att du har alla förutsättningar att bli beviljad skuldsanering?
Du har väl inga större skulder till staten + du har inte blivit dömd i domstol + du är så pass skuldsatt att du aldrig kommer bli fri som du säger.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Hur många "Olika" ärenden förväntar
du dig landa hos KFM?
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
129
Poäng
317
Mitt bästa råd är att söka skuldsanering. Då slipper du all denna ångest varje månad!

Du verkar ha goda förutsättningar för att bli beviljad skuldsanering. Dessutom får du mer kvar att leva på i månaden med skuldsanering och riskerar inte lika mycket.

Har själv sökt skuldsanering. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
I ett par månader har det nu kommit brev från KFM till Kivra i en strid ström. Det är delgivningar, utslag och skulder att betala om vartannat. Brev om att uppge inkomster. Jag trodde väl i min enfald att det skulle kännas lättare, att man skulle må lite bättre efter att ha släppt allt till KFM. Det är fan tvärtom och först nu inser jag att jag kommer vara skuldsatt för resten av livet och vilken enorm inverkan det kommer ha på mitt resterande liv. Vissa dagar är så sjukt mörka att jag knappt står ut med ångesten och skammen. Mina barn är för små för att förstå men en dag kommer jag behöva se mina älskade barn i ögonen och berättar att farsan har gjort en jävla fuck-up och att de kommer fortsätta leva i fattigdom. Tanken och känslan får mig att gråta som ett litet barn. Ska försöka ta mig igenom ytterligare en dag av mörker...
Jag lovar dig även om det inte känns så nu så kommer det att kännas bättre
När jag släppte allt så var brevlådan full av brev varje dag och jag hade ångest och en.enorm skamkänsla, spanade så att jag inte skulle möta brevbäraren osv.
Det släppte efter ett tag och det var så värt att slippa ha ångest varje månad när alla lån skulle betalas.
Försök att hitta fokus på sånt som du mår bra av och rid ut stormen som sagt det blir bättre. ❤️
 
Senast ändrad:

Loppo89

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
5 Oktober 2021
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Sök skuldsanering på direkten. Skulle du gjort redan första dagen du valde att släppa allt! Kör hårt och allt kommer lösa sig.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Fast det känns som att du har alla förutsättningar att bli beviljad skuldsanering?
Du har väl inga större skulder till staten + du har inte blivit dömd i domstol + du är så pass skuldsatt att du aldrig kommer bli fri som du säger.
Ja, förutsättningarna tycker jag själv finns där iaf. Sen verkar ju många få avslag ändå trots stora skulder osv. Håller tummarna!
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Mitt bästa råd är att söka skuldsanering. Då slipper du all denna ångest varje månad!

Du verkar ha goda förutsättningar för att bli beviljad skuldsanering. Dessutom får du mer kvar att leva på i månaden med skuldsanering och riskerar inte lika mycket.

Har själv sökt skuldsanering. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare
Sökte i Februari. Hoppas på inledande men har egentligen inga högre förhoppningar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp