- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Rena lotterietEnligt deras kundtjänst så bestämmer uc vad för upplysning som tas haha
Haha!- Blev medlem
- 28 oktober 2012
- Meddelanden
- 3 961
- Mottagna reaktioner
- 1 016
- Poäng
- 907
Boozt, Booztlet, Cellbes, Bubbleroom, Wakakuu, och https://www.avarda.com/se/foretag/referenser/Någon som vet butiker som använder avarda?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Bubbleroom, Cellbes, Boozt, Däck365, finns fler på deras hemsida.Någon som vet butiker som använder avarda?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Bra fråga! Skulden syns inte på Uc men jag minns inte vilken upplysning de tar. Syns den inte på uc bör den inte ge anmärkning men jag är inte 100!Någon som vet om avarda ger missbrukad kredit , mitt köp hos booztlet gick till Intrum idag ?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Alltså kort efter att jag svarade dig så landade min faktura fr Avarda i mejlen så jag ringde de för att undersöka om det blir anmärkning eller inte.Någon som vet om avarda ger missbrukad kredit , mitt köp hos booztlet gick till Intrum idag ?
Jag blev inte så mkt klokare efter samtalet men vill du själv ringa så är numret 010 161 33 51
Först frågade jag om man får anmärkning när skulden gått till inkasso och han sa att man får inkassoanmärkning. Då sa jag att det inte finns ngn anmärkning som heter så så han skulle kolla upp. Efter att han återkommit så frågade han vad jag menar och då frågade jag istället vilken uc de tar och han sa att de tar uc, mini eller full visste han inte så han skulle kolla upp, sen så han att de tar mini uc men att de rapporterar "anmärkning som alla kan se"
Han visste inte så mkt om det egentligen. Så jag är lite osäker ändå.
Är det inte obegripligt att kreditgivares kundtjänster inte kan mer? Detta har vi sett hos Klarna m m. Just den här frågan om man får anmärkning eller inte verkar vara svår att besvara.
Men om jag ska sammanfatta samtalet så blir det anmärkning. Men då han inte hade koll så kankse bäst att kontakta Intrum.
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Dom ger missbrukad kredit.
Källa: Avardas kundtjänst.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Syns ditt Avarda på Uc?Dom ger missbrukad kredit.
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Nej jag har ingen skuld hos dom längre, allt där sedan fredag förra veckan.Syns ditt Avarda på Uc?
Men jag frågade deras kundtjänst nämligen.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Men när du hade?Nej jag har ingen skuld hos dom längre, allt där sedan fredag förra veckan.
Men jag frågade deras kundtjänst nämligen.
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Nej. Det gick inte vidare till inkasso för mig utan jag skötte mina inbetalningar.Men när du hade?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Ok, min skuld syns inte på uc och därför trodde jag att de inte rapporterar misskött kredit. Men nu vet vi att de gör det!Nej. Det gick inte vidare till inkasso för mig utan jag skötte mina inbetalningar.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Du kan vara lugn. Det blir bara påminnelse om du bara är sen med en månad!Ok men i vilket skede skickar de till inkasso då ? Jag är en månad sen med min faktura . Skuld 20000
- Meddelanden
- 2 055
- Mottagna reaktioner
- 312
- Poäng
- 577
Ok tack . Då vet jag till nästa gång men blev så rädd ändå att jag slängde in de 765kr jag låg efter med . I onödan då just nu . Men en anmärkning vill man ju inte ha liksom .Du kan vara lugn. Det blir bara påminnelse om du bara är sen med en månad!
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Man får väl utgå från att deras kundtjänst talar sanning. Om dom säger att det blir missbrukad kredit om skulden går vidare så är det ju inte så att man INTE tror att dom gör det då. Kanske säger dom det för att köra med skräckpropaganda i annat fall, men jag väljer ändå att tro på dom.har inte fått någon anmärkning än, är det verkligen 100% säkert att dom rapporterar missbrukad kredit, dom rapporterar inte skulden till UC ju?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Hoppas du slipper!har inte fått någon anmärkning än, är det verkligen 100% säkert att dom rapporterar missbrukad kredit, dom rapporterar inte skulden till UC ju?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Vi har ju exemplet med Klarnas kundtjänst m flera som inte har koll på de olika anmärkningarna och om man får en eller inte. Du kanske pratade med en kunnigare på Avardas kundtjänst än den jag pratade med för han hade ingen aning och skulle hela tiden dubbelkolla med ngn annan.Man får väl utgå från att deras kundtjänst talar sanning. Om dom säger att det blir missbrukad kredit om skulden går vidare så är det ju inte så att man INTE tror att dom gör det då. Kanske säger dom det för att köra med skräckpropaganda i annat fall, men jag väljer ändå att tro på dom.
Först så han att man får "inkassoanmärkning" och inte han handla på faktura längre.
Att bli spärrad hos Avarda är inte samma sak som att man får anmärkning om misskött kredit.
Men vi får vänta och se om Peppan får en anmärkning eller inte.
Brukar inte anmärkningen dyka upp samma dag osm skulden landar hos Inkasso? Var så länge sedan jag fick min om misskött kredit så jag minns inte när den dök på Uc.
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Håller med, ibland känns det som att många handläggare/kundtjänst bara säger något för att dom har dålig koll och andra gånger känns det som att dom drar till med någonting för att dom vill sätta lite press på en. Det jag menar är bara att man oavsett vad bör utgå från vad dom säger och sen får man se.Vi har ju exemplet med Klarnas kundtjänst m flera som inte har koll på de olika anmärkningarna och om man får en eller inte. Du kanske pratade med en kunnigare på Avardas kundtjänst än den jag pratade med för han hade ingen aning och skulle hela tiden dubbelkolla med ngn annan.
Först så han att man får "inkassoanmärkning" och inte han handla på faktura längre.
Att bli spärrad hos Avarda är inte samma sak som att man får anmärkning om misskött kredit.
Men vi får vänta och se om Peppan får en anmärkning eller inte.
Brukar inte anmärkningen dyka upp samma dag osm skulden landar hos Inkasso? Var så länge sedan jag fick min om misskött kredit så jag minns inte när den dök på Uc.
Men jag tycker det är helt värdelöst att man många gånger inte får raka svar samt att många inom de olika företagen är så okunniga!
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Kanske dags att @Lånforum.se startar en egen kundtjänst om lån, inkasso och såna frågor. Så kan vi extraknäcka lite här några timmar i veckan.
- Meddelanden
- 253
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 227
Samma här för mig för en vecka sen.De tog en micro uc på mig igår som inte syns som ff. I fall ngn fortfarande undrar.
- Meddelanden
- 256
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 122
Ja och jaNeonet? Tar de Uc?Syns krediten på UC?
- Meddelanden
- 279
- Mottagna reaktioner
- 83
- Poäng
- 227
Min skuld syns inte på UC?Neonet? Tar de Uc?Syns krediten på UC?
- Meddelanden
- 259
- Mottagna reaktioner
- 47
- Poäng
- 167
Tar de full UC?Min skuld syns inte på UC?
- Meddelanden
- 279
- Mottagna reaktioner
- 83
- Poäng
- 227
Nej inte för migTar de full UC?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.