Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avbetalningsplan efter inkasso

Har 3 avbetalningsplaner hos inkasso som jag inte kunnat betala junis del på, så de kommer snart skicka till KFM.
Total skuld: 35000

Om jag skriver under det jag får från KFM och erkänner skulden så den fastställs. Är det möjligt att då få till avbetalningsplan igen?

Eller är enda sättet, förutom att inte betala hela skulden direkt, att dem utmäter min lön?

Några erfarenheter?

Tack på förhand!

Har 3 avbetalningsplaner hos inkasso som jag inte kunnat betala junis del på, så de kommer snart skicka till KFM.
Total skuld: 35000

Om jag skriver under det jag får från KFM och erkänner skulden så den fastställs. Är det möjligt att då få till avbetalningsplan igen?

Eller är enda sättet, förutom att inte betala hela skulden direkt, att dem utmäter min lön?

Några erfarenheter?

Tack på förhand!

Det är möjligt, men fastställs skulden och dom anser att dom kommer få betalt fortare via KFM (via löneutmätning ) så lär dom nog tycka det är smidigare, du har ju beviserligen inte följt den plan du hade innan.

Det är möjligt, men fastställs skulden och dom anser att dom kommer få betalt fortare via KFM (via löneutmätning ) så lär dom nog tycka det är smidigare, du har ju beviserligen inte följt den plan du hade innan.
Okej, man får hoppas på deras goda vilja då. Hmm :)
Tack för svar!

Okej, man får hoppas på deras goda vilja då. Hmm :)
Tack för svar!

Du kan nog räkna med att dom minst vill ha alla avgifter betalda innan man återkallar ärendet, inkasso, påminnelse, ansökning, ombud och ev everkställighetsavgift. 180+60+300+380+600 dvs 1520 kr, per ärende. kan slå lite borende på hur stor påminnelseavgiften är. Dessutom kan dom vilja ha in räntorna innan.

Om Inkasso inte skickat skulden till kf än så är det bäst att du ringer och pratar med dem olika bolagen (om det är olika). De kan bevilja anstånd med betalningen, halvera månadens belopp eller t o m lägga det på nästa månad. De flesta Inkasso är hjälpsamma (utom Sergel) så försök med det först. Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp