Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avbetalningsplan hos Vivus inkasso

Vad är en rimlig engångssumma på 17k med räntefri avbetalningsplan?
Det går inte att svara på, beror på hur länge ni har haft lånet, ju längre tid man haft det och förlängt det varje månad så är de mer benägna att bevilja. Första gången hade jag förlängt i ett helt år innan de beviljade avbetalningsplan och då var det t o m de som föreslog det. Den tredje gången var det mkt svårare att övertala dem. Då hade jag inte betalat på 2-3 månader och de ville de ha 10 000 kr för att bevilja en avbetalningsplan på resten. Vilket var helt absurt och omöjligt för mig att betala.
Om man har skött lånet och betalat i tid och förlängt under längre tid är det nog enklast att få till en avbetalningsplan.

Det går inte att svara på, beror på hur länge ni har haft lånet, ju längre tid man haft det och förlängt det varje månad så är de mer benägna att bevilja. Första gången hade jag förlängt i ett helt år innan de beviljade avbetalningsplan och då var det t o m de som föreslog det. Den tredje gången var det mkt svårare att övertala dem. Då hade jag inte betalat på 2-3 månader och de ville de ha 10 000 kr för att bevilja en avbetalningsplan på resten. Vilket var helt absurt och omöjligt för mig att betala.
Om man har skött lånet och betalat i tid och förlängt under längre tid är det nog enklast att få till en avbetalningsplan.

Och om man som vi har betalat av hela lånet varje månad och plockat ut allt igen och gjort så under många år? Har skött betalningarna nästan perfekt tills nu.

De skräms alltid med kfm!!!
Sa de hur mkt du kommer att betala efter de första 3000?? Får du resternade skuld på 10 mån så blir det 400 kr i månaden. Så det kan vara värt men å andra sidan kan du inte punga ut med 3000 kr så kan du inte. Men hade du pressat dem lite så hade de gått med på 2000 kr.
Nej de sa inte vad månadskostnaden skulle bli. De sa heller inte om de skulle kräva att första betalningen på avbetalningsplanen skulle behöva betalas den här månaden (utöver de första 3000) eller om det skulle bli från och med nästa månad.
Jag har nu bestämt mig för att låta det gå vidare till Gothia. Jag kommer inte kunna betala alla lånen ändå, men det skulle ju bli ännu värre om jag skulle betala 3000 extra till Vivus.

Nej de sa inte vad månadskostnaden skulle bli. De sa heller inte om de skulle kräva att första betalningen på avbetalningsplanen skulle behöva betalas den här månaden (utöver de första 3000) eller om det skulle bli från och med nästa månad.
Jag har nu bestämt mig för att låta det gå vidare till Gothia. Jag kommer inte kunna betala alla lånen ändå, men det skulle ju bli ännu värre om jag skulle betala 3000 extra till Vivus.
Jag hade släppt det till gothia , för då slipper du ändå förlängnings avgiften , räntan är ju inte alls så dyr ! Släpp skiten och gör en plan med gothia ! Dom är bra att ha o göra med !

Och om man som vi har betalat av hela lånet varje månad och plockat ut allt igen och gjort så under många år? Har skött betalningarna nästan perfekt tills nu.
Du har INGET att förlora på att ringa och fråga dem. Säg att ni kommer få svårt att betala i tid framöver pga ändrade ekonomiska förutsättningar och att ni skulle vilja ha en räntefri avbetalningsplan på typ 12 månader. Så får ni se vad de säger.

Tycker du gjorde ett bra val!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp