Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avdrag för ränta - Privata skulder.

Skatteverket borde väl kolla upp om du vill göra avdrag på flera hundra tusen om motparten kanske ska skatta för motsvarande.

Jag har lånat ut privat mot ränta och deklarerst det, jag tog upp de hundralappar det var i inkomst och motparten i avdrag.

Fick du skatta på den privata skulden? Skattar man ifrån första räntekronan?

Angående privata är det bara till att glömma det också för tydligen måste då personen i fråga själv deklarera detta som ränteinkomst/kapitalvinst eller vad hon sa.

Fasiken trodde jag hade något bra på gång här :D

Men samtidigt,
Om personen i fråga då inte vill deklarera... Rör det sig kanske om icke så legala medel?
I detta skede bör personen absolut vilja deklarera det egentligen, då det visserligen innebär att det kanske blir beskattningsbar inkomst... Men samtidigt innebär det ju också för personen ett enkelt sätt att få dessa pengar vita som snö? :)

Obs, bara spekulation! Det kanske inte alls är så i detta fall.

Så kan det absolut vara.

Skattar man på räntevinst ifrån första kronan? På tex arbete eller hobbyverksamhet eller Blocket så kan man väl tjäna ca 50.000 per år innan det ska skattas? Eller är det fel?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp