Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avida, Drar de tillbaka om det går till kfm?

Hej
Hur är det med avida. Drar de tillbaka om det går till kfm?

till mig sa Avida efter att skulden hade gått till Kfm att de kan bevilja avbetalningsplan men först EFTER att skulden hade fastlagts (då får man en anmärkning också) så nej tack!

Vet ej exakt hur du menar men om de skickat till Kfm så har du ju rätt att betala tillbaka hela skulden inom 10 dagar efter att du skrivit på delgivningskvittot. Betalar du inom 10 dagar så avslutas ärendet hos Kfm och Avida. Betalar du inte så kommer skulden att fastslås och du får en betalningsanmärkning. Kan du inte betala inom 10 dagar så kan du få avbetalningsplan men inte förrän du fått en anmärkning, tyvärr. Men ring och prata med dem!

Rätta mig om ngn har annan information

Du kan bestrida ärendet för att undvika anmärkning, sen kan du kontakta avida och säga att du vill ha ett förlikningsavtal, som dom då vill få fastställt i domstol. Följer du det utan problem händer inget, skulle du strunta i att betala kan avida skicka ärendet för verkställighet, dvs kfm kan utmätta din lön eller dina tillgångar. Jag fick ett förlikningsavtal med dom och skötte det innan jag till slut valde att släppa allt mitt till kfm ändå. Du slipper anmärkning samtidigt som avida får sina pengar. Men du måste bestrida innan dom 10dagarna gått. sen ringer du eller mailar avida om förliknungsavtal.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp