någon som haft något som gått vidare för betalföreläggande och sen fått bättre deal? Jag har skyhöga betalplaner hos dem och de säger att de enda jag kan göra är att släppa dem å låta de gå till föreläggande å sen höra av mig å se vad de kan göra
Jag hade otur i det fallet. En bitter handläggare bet sig fast i mitt ärende och även hur många gånger jag ringde för att få prata med någon annan så hade hon skrivit in i min akt att inga andra uppgörelser än hennes diktatoriska upplägg blev godkända. Jag mailade även Gothias jurist och ringde upp honom. Han var mycket förstående, och lovade titta på detta och återkomma. Vad gjorde han? Jo han hänvisade ärendet och mina önskemål till den bittra handläggare som genast mailade mig och sa nej på alla önskemål. Jag hade tidigare en betalningsplan på 1000 kr per månad. Nu blev den 5000 kronor. Men lämna omdöme på sidor där man kan göra det så kanske det blir förändring. Är vi många missnöjda så måste ju Avida lyfta "problemet"
Men om de sagt till dig att det går att göra något när det blir föreläggande så låter det märkligt att de skulle agera på samma sätt som mot mig.Så pass... lika bra å försöka betala då
Hon sa stt de kan återkalla mot en summa som hon int visste exakt å därefter eventuellt göra upp annan planMen om de sagt till dig att det går att göra något när det blir föreläggande så låter det märkligt att de skulle agera på samma sätt som mot mig.
Tänk vilket hemskt ställe att jobba på!Jag hade ett ärende där på runt 40.000 där min betalningsplan på 1000 kronor per månad falerade pga långvarig sjukdom. Ärendet gick till KF och och vidare till Tingsrätten. När Gothia var nöjda med att ha fastställt skulden via en dom så kontaktade jag Gothia för att höra om jag nu kunde få en bet.plan. Handläggaren var inte utav denna världen utan slängde ur sig "färdiga fraser" utan att vi ens kom till en dialog om hur min ek. situation såg ut. Hon sa som så "om du betalar in 10.000 kronor idag så kan vi lägga upp en betalningsplan därefter på 5000 kronor per månad med start samma månad som 10.000 kronor skulle in. Snacka om att kvävas! På min lilla sjukersättning så var 1000 kronor per månad en summa som jag inte klarade av och nu skulle den mångdubblas!!!! En utmätning enl KF skulle generera att dem fick in ca 300 kr per månad enl beräkningar från KF så där ser man ju hur svårt det är att skaka medel ur min tomma säck. Jag var iaf villig att fortsätta kämpa med 1000 kronor per månad men istället kommer dem att "njuta" av att få in 300 kronor per månad. Jag önskar fler som jag kan skriva omdöme på reco.se och Eniro.se och gärna maila in (du kan vara anonym och endast beskriva hur du blivit hanterad) till http://www.gothiagroup.com/sv/kontakt/synpunkter/ God inkassosed följs inte, utan företaget har drillat sina anställda att vara fullkomligt otrevliga och gett dem makten att kväva sina kunder som hamnat där pga ekonomiska svårigheter. Ingen vill väl hamna i eknomiska trångmål, men bakom varje inkasso kan det finnas skilda tragedier som dem inte har en aning om och bör hantera kunderna som människor och föra en vettig dialog. Så tycker jag iaf. Men som sagt jag tror att något händer om vi är många som protesterar....Det är värt ett försök. Låt dem få en fredag dem aldrig glömmer. Berätta anonymt eller personligen via mail till klagomålsansvarig, skriv omdömen på reco och Eniro....Pls, tsm är vi starka!