• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Gör allt du kan för att skaffa bevis för att du inte fått ersättningar dom räknat med att du fått, om allt du skrivit hittills stämmer så låter det ju som att dom gjort fel i beräkningen och då borde det vara värt att överklaga. Du kan ju inte få mer än avslag och då vet du ju det och har ny information att gå vidare med inför vad du ska ta för nästa steg. Kan inte din särbo/sambo intyga något också?
Ja, ska be han skriva något med! Och f-kassan och kontoutdrag med tänkte jag
Allt du skriver är väldigt osammanhängande, du har liksom inte uppgett en rak linje i vad som har orsakat det ena eller andra. Om du har sökt skuldsanering baserat på att du bor ensam med barn och fått inledande och sedan inte kunnat betala en månad och nu fått avslag. Då gör du nog ett misstag genom att bli sambo mitt i den processen, det hade ju varit bättre om din sanering vunnit laga kraft och om du sedan bestämmer dig för att bli sambo efter det sökt omprövning.

Det känns som att du strular till det för både dig själv och den du ska bli sambo med, det är som sagt lite svårt att förstå helheten här och därmed svårt att hjälpa dig med råd.
Sökte saneringen när jag bodde själv och han var bomb säker att de aldrig skulle bli vi igen och gick på det. Va fullt ärlig med handläggare jag hade då jag var på botten i livet.
Det var precis så min tanke var! Men de började strula med min hyresvärd och hittade en ny lägenhet lite dyrare men då tyckte han att de va bättre vi bodde ihop igen. Hade förhoppningar att de skulle gått igenom men allt har verkligen blivit så fel!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 511
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
867
Ja, ska be han skriva något med! Och f-kassan och kontoutdrag med tänkte jag

Sökte saneringen när jag bodde själv och han var bomb säker att de aldrig skulle bli vi igen och gick på det. Va fullt ärlig med handläggare jag hade då jag var på botten i livet.
Det var precis så min tanke var! Men de började strula med min hyresvärd och hittade en ny lägenhet lite dyrare men då tyckte han att de va bättre vi bodde ihop igen. Hade förhoppningar att de skulle gått igenom men allt har verkligen blivit så fel!

Ursäkta att jag lägger mig i med mina egna tankar om det du berättar utan att ha all fakta.

Han gjorde slut med dig, han har utifrån vad du sagt delvis satt dig/ bidragit till att du är i den här situationen. Han vill inte samarbeta kring eran framtida gemensamma situation eller för den delen tycker att du ska reda upp dina problem själv (vilket jag iofs tycker är rätt), nu vill han plötsligt att ni ska bli sambos igen och du har inte varit ärlig med din ekonomiska situation. Tycker du själv att det låter rimligt att bli sambo med en sådan person? Och varför ska ni ens bli sambos igen? För att ni älskar varandra eller för att det är mer praktiskt? Eller för att han inte vill betala underhåll?

Du måste ju för det första tänka på vad som händer om han slänger ut dig, vart ska du ta vägen då? Har du ett hyreskontrakt nu? Isf bör du vara väldigt mån om att behålla det för när anmärkningarna är ett faktum är möjligheten till ett annat boende minimala. Den sitsen vill man inte hamna i framför allt om man har barn.

Du var dessutom på väg mot att kanske få en skuldsanering beviljad och då helt plötsligt ville han inte betala underhåll och tyckte att han haft barnen tillräckligt för att undkomma det, även om så var fallet. Vad är det för människa du tänker fortsätta ditt liv med? Någon som är mån om dig? Det låter inte så.

Att barnen vill bo nära sina vänner eller ha sina föräldrar under samma tak, ja det vill väl förmodligen alla barn. Men dom har ju inte tillgång till de vuxnas verklighet och vet ju således inte vad som är bäst för dom. Det är ju dom vuxna som ska förstå den skillnaden. Att barnen blir besvikna utifrån att du gör det som är bäst för dig och således barnen är ju inget du i ett sånt här läge kan ta hänsyn till. Du är ju den vuxna!

Med tanke på den situationen du befinner dig i så låter det inte som att du tar förnuftiga beslut med tanke på vad som väntar dig med antingen utmätning eller eventuell skuldsanering. Se till att ha ditt på det torra för din skull och barnens innan du flyttar ihop med någon som kastat ut dig en gång. Ordna upp ditt liv innan du gör det värre med att blanda in pappan till dina barn som inte vill hjälpa dig igenom det du står inför.

Du bör tänka på dig själv i första hand, för fixar inte du det vad har dina barn att vänta då?
 
Senast ändrad:

Ano1

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
13 Januari 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Varför svarar folk ens i tråden? Är det 50-100 gånger ett meddelande om att "Jag ska betala 8000~ i månaden" postats? Samma sak om och om igen, personen ifråga behöver både ekonomisk och psykisk hjälp, det kommer inte hända här.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Varför svarar folk ens i tråden? Är det 50-100 gånger ett meddelande om att "Jag ska betala 8000~ i månaden" postats? Samma sak om och om igen, personen ifråga behöver både ekonomisk och psykisk hjälp, det kommer inte hända här.
Ja, varför är de dåligt att man vill betala en summa extra? Visade en kompis igår, 28500 - 10250 ( de som var för saneringen) sedan 12500 för fasta avgifter mat och allt sådant. Och då blir de ca 5700 , då valde jag att ta barnbidraget och spara är de det dåligt då att vilja betala av sina skulder ? Jag vill inte att de ska växa ?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 850
Mottagna reaktioner
1 837
Poäng
1 277
Ja, varför är de dåligt att man vill betala en summa extra? Visade en kompis igår, 28500 - 10250 ( de som var för saneringen) sedan 12500 för fasta avgifter mat och allt sådant. Och då blir de ca 5700 , då valde jag att ta barnbidraget och spara är de det dåligt då att vilja betala av sina skulder ? Jag vill inte att de ska växa ?
Har du ens koll på hur mycket ränta det rör sig om per månad?
Om svaret är nej, börja där. Till det tillkommer 600 kr årligen per mål i grundavgift.
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
475
Mottagna reaktioner
359
Poäng
477
Gör om gör rätt, var ärlig med dina utgifterna så kan du ha en chans att få ordning på din ekonomi.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Ursäkta att jag lägger mig i med mina egna tankar om det du berättar utan att ha all fakta.

Han gjorde slut med dig, han har utifrån vad du sagt delvis satt dig/ bidragit till att du är i den här situationen. Han vill inte samarbeta kring eran framtida gemensamma situation eller för den delen tycker att du ska reda upp dina problem själv (vilket jag iofs tycker är rätt), nu vill han plötsligt att ni ska bli sambos igen och du har inte varit ärlig med din ekonomiska situation. Tycker du själv att det låter rimligt att bli sambo med en sådan person? Och varför ska ni ens bli sambos igen? För att ni älskar varandra eller för att det är mer praktiskt? Eller för att han inte vill betala underhåll?

Du måste ju för det första tänka på vad som händer om han slänger ut dig, vart ska du ta vägen då? Har du ett hyreskontrakt nu? Isf bör du vara väldigt mån om att behålla det för när anmärkningarna är ett faktum är möjligheten till ett annat boende minimala. Den sitsen vill man inte hamna i framför allt om man har barn.

Du var dessutom på väg mot att kanske få en skuldsanering beviljad och då helt plötsligt ville han inte betala underhåll och tyckte att han haft barnen tillräckligt för att undkomma det, även om så var fallet. Vad är det för människa du tänker fortsätta ditt liv med? Någon som är mån om dig? Det låter inte så.

Att barnen vill bo nära sina vänner eller ha sina föräldrar under samma tak, ja det vill väl förmodligen alla barn. Men dom har ju inte tillgång till de vuxnas verklighet och vet ju således inte vad som är bäst för dom. Det är ju dom vuxna som ska förstå den skillnaden. Att barnen blir besvikna utifrån att du gör det som är bäst för dig och således barnen är ju inget du i ett sånt här läge kan ta hänsyn till. Du är ju den vuxna!

Med tanke på den situationen du befinner dig i så låter det inte som att du tar förnuftiga beslut med tanke på vad som väntar dig med antingen utmätning eller eventuell skuldsanering. Se till att ha ditt på det torra för din skull och barnens innan du flyttar ihop med någon som kastat ut dig en gång. Ordna upp ditt liv innan du gör det värre med att blanda in pappan till dina barn som inte vill hjälpa dig igenom det du står inför.

Du bör tänka på dig själv i första hand, för fixar inte du det vad har dina barn att vänta då?
Han har hjälpt mig otroligt mkt, och gör det än genom att stå för bränsle ibland och betalar och fått låna en hel av honom säkert över hundra tusen om inte mer. Även stått för kostnader när min bil gått sönder.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Gör om gör rätt, var ärlig med dina utgifterna så kan du ha en chans att få ordning på din ekonomi.
Jag va ärlig med min handläggare när vi pratade om underhåll och det men eftersom situationen va som de ca just då så ville hon räkna med underhåll. Men ska överklaga då de verkligen har räknat fel läste står att jag har haft en inkomst på 22 maj och på min lönspec står det 16 tusen så vet inte hur de fått ihop det?
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
300
Poäng
497
Du skriver att du vill betala in extra vid utmätning vilket är bra men ( vet inte hur stor total skuld du har) om du har 1 miljon i skuld och du har utmätning och betalar de där du skriver att du ska betala extra så kommer inte skulden minska nånting, allt kommer ätas upp av ränta och avgifter. Den metoden är ett steg fram och två steg tillbaka. Har du ens räknat med oförutsedda utgifter, tandläkaren eller sjukdom mm?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp