Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Avsluta krediter eller låta dom ligga kvar outnyttjade?

Kunnig medlem
Poäng: 227
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
76
Poäng
227
Jag har precis samlat alla mina krediter och vill veta ifall det är bättre om jag låter dom ligga kvar nollade eller avsluta dom? Vad har historiskt sett visat sig varit bättre för kreditbetyget? Vet att vissa säger att det är bättre att ha kvar dom nollade/outnyttjade men på Kreddy-appen står det lite annat.

Jag tänker att jag vill städa upp betyget så mycket jag bara kan inför ett större samlingslån i framtiden, om 1 år eller 2. Kom med era erfarenheter, allt är välkommet

Avsluta dem är det enda du kan göra. Allt annat leder till att du blir väldigt belånad igen

Du har delvis rätt i det. Samtidigt var ju min fråga hur jag kan maximera mitt kreditbetyg med krediterna, inte huruvida jag ska utnyttja dom igen eller inte vilket jag inte tänker göra. Jag är otroligt trött på att ha lite pengar kvar varje månad efter alla räkningar är betalade. Det är dags för en förändring

Ett par år sen kunde det vara bra för vissa att ha ett outnyttjat kreditkort kvar men avsluta övriga. Jag vet inte om det är så nu eller ej. Själv tänker jag testa ha ett kvar outnyttjat, och är inte betyget så bra som det ”borde” avslutar jag det 6 mån innan alla FF går ut tänkte jag och ser vad som händer.

Jag har precis samlat alla mina krediter och vill veta ifall det är bättre om jag låter dom ligga kvar nollade eller avsluta dom? Vad har historiskt sett visat sig varit bättre för kreditbetyget? Vet att vissa säger att det är bättre att ha kvar dom nollade/outnyttjade men på Kreddy-appen står det lite annat.

Jag tänker att jag vill städa upp betyget så mycket jag bara kan inför ett större samlingslån i framtiden, om 1 år eller 2. Kom med era erfarenheter, allt är välkommet
Jag gjorde en kalp för ett lån häromdagen. Då räknade handläggaren på banken ett helt outnyttjat kreditkort med kredit på 15k som fullt utnyttjat. Tror han la på 350:- ell om det va 450;- i månaden i utgifter men kommer inte ihåg exakt. Det viktiga i sammanhanget är att den banken räknade så..

Jag gjorde en kalp för ett lån häromdagen. Då räknade handläggaren på banken ett helt outnyttjat kreditkort med kredit på 15k som fullt utnyttjat. Tror han la på 350:- ell om det va 450;- i månaden i utgifter men kommer inte ihåg exakt. Det viktiga i sammanhanget är att den banken räknade så..
Väldigt bra info, tack! Detta ska jag definitivt ha i åtanke när det är dags för samlingslånet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp