- Blev medlem
- 2 Juli 2023
- Meddelanden
- 43
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 32
Hej!
Jag blev skuldfri från kronofogden och fick beslut om upphävd löneutmätning den 15/6 i kivra. En underbar lättnad!
Men fick idag min lönespec och ser att de dragit externt avdrag som tidigare trots avslutad löneutmätning.
Hur gör jag nu? Ska jag ringa till lönekontoret eller kronofogden för att kunna rätta till detta innan utbetalning om två dagar? Eller är det bara att surt vänta på att pengarna "stuttsar" tillbaka 😒
Jag blev skuldfri från kronofogden och fick beslut om upphävd löneutmätning den 15/6 i kivra. En underbar lättnad!
Men fick idag min lönespec och ser att de dragit externt avdrag som tidigare trots avslutad löneutmätning.
Hur gör jag nu? Ska jag ringa till lönekontoret eller kronofogden för att kunna rätta till detta innan utbetalning om två dagar? Eller är det bara att surt vänta på att pengarna "stuttsar" tillbaka 😒