Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslutade krediter på UC, hur länge syns de?

Jag har ett par avslutade krediter/lån på mitt UC, som ligger kvar fast de avslutades (betalades klart) i juni-18.

Det står:

SVEA EKONOMI 28.000:-
UTNYTTJAD KREDIT: 28.000:-
Skapad: 23 augusti 2017
Avslutad: 30 juni 2018

När försvinner dessa från mitt UC?

Efter ett år, syns dock inte på frågor som görs

Du syftar på upplysningar, för jo, det gör de visst :) och har själv bevis på det där avslutad kredit har synts flera månader efter.
Ja du verkar ha rätt. Tog en UC på mig själv och de står faktiskt med fast de avslutades i juni. Kanske de står kvar i ett år fast som just avslutade?

Ja du verkar ha rätt. Tog en UC på mig själv och de står faktiskt med fast de avslutades i juni. Kanske de står kvar i ett år fast som just avslutade?

Ja, de står med som avslutade i ett år. Både för dig själv men även när tredje part tar upplysning. Det är min erfarenhet.

Kanske är olika på olika personer även om det vore jättekonstigt.

De frågor jag kollat igenom på kivra framgår inte på någon vilka krediter i detalj som finns eller funnits, bara klumpat att det funnits 8 krediter hos 5 banker osv. Ingen har fått info om att det ev funnits en kredit hos santander eller Swedbank, utan bara att det funnits 2 och att dom tillsammans var på x kr.
Kollade man på sig själv på minuc står allt med, men det är ju inte lika som den info bankerna får, inte riktigt allt.

Kanske är olika på olika personer även om det vore jättekonstigt.

De frågor jag kollat igenom på kivra framgår inte på någon vilka krediter i detalj som finns eller funnits, bara klumpat att det funnits 8 krediter hos 5 banker osv. Ingen har fått info om att det ev funnits en kredit hos santander eller Swedbank, utan bara att det funnits 2 och att dom tillsammans var på x kr.
Kollade man på sig själv på minuc står allt med, men det är ju inte lika som den info bankerna får, inte riktigt allt.

Ja jag förstår det inte heller helt ärligt men när jag tittar på äldre upplysningar som företag tog så visades mina avslutade krediter 1 år tillbaka. Att anmärka på att avslutades krediten på en jämn månad och det är en ojämn månad som upplysningen tas så syntes inte den, precis som den inte syns för en själv heller om man tittar likadant.

På mig såg man att krediten var avslutad, hur mycket den var på och hur den betalades av de senaste 12 månaderna, utifrån ovanstående perspektiv (dvs syntes den varannan månad).

Den syns i tabellen med belopp i klump, men dom.kan inte läsa ut någonstans var lånet finns/fanns

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp