• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Axactor/skusan

Mia73

Viktig medlem
Poäng: 187
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
63
Poäng
187
Jag är bara allergisk mot allt som heter nåt med "kredit" nuförtin :facejoy:

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Mindi

Medlem
Poäng: 6
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Intrum även för mig idag! Första kreditbedömningen sedan jag fick skuldsanering aug -21, blev lite småsned på dom jävlarna...
Jag tänker det är fullt rimligt att de kollar. En skuldsaneringen är en helt otrolig möjlighet

Brainstorming

Aktiv medlem
Poäng: 27
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Intrum och Lowell tog kreditupplysning via Creditsafe på mig igår.

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Meddelanden
2 495
Mottagna reaktioner
1 013
Poäng
897
Ville bara känna av tempen om det var en generell eller riktad upplysning.

Tack för svar alla,

Kulan

Aktiv medlem
Poäng: 41
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Intrum tog på mig också tydligen i fredags och jag fick det på Kivra idag. Annars är det alltid Riverty som tar upplysning på mig varje år. Alltid vid samma tidpunkt i slutet av juli, dock i slutet av sept förra året. Förvånad ändå att inga fler inkassobolag har tagit upplysning en enda gång under mina snart 5 år.

Men en intressant sak. En bekant till mig har också Skusan och är också inne på sitt femte år. Har har eget AB då han försörjer sig som konsult. Intrum tog en upplysning på honom också i veckan (Bisnode) och då framkom hans bolags engagemang i upplysningen, vilket det aldrig gjort tidigare. Frågan är om Intrum gjorde en utökad upplysning eller att det numera dyker upp som info automatisk.

Kulan

Aktiv medlem
Poäng: 41
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Sorry det var tydligen creditsafe de tog min bekant. Men man undrar ju varför denna info inte framkommit under tidigare år. Är det ngn som vet varför? D v s är det en utökad upplysning som de har gjort eller ska all info numera framkomma vi upplysning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp