Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bäst alternativ samlingslån på Advisa på 125k?

Hej

Har 375k i privatlån samlat hos BN till en ränta på 13%. Alla lån och krediter samlades i detta lån.
Har lyckats flytta bolånet till Avanza, och utöka det med 250k. Dessa 250k hade jag tänkt använda till att minska mitt privatlån från 375k till 125k och därmed minska månadskostnad på cirka 3k. Jag söker nytt samlingslån på Advisa på 125k för att få bättre långivare och ränta när bolånet är flyttat och utbetalt.

Är detta det mest kloka alternativet, eller hade ni hellre tagit 50k eller 100k och investerat i fonder (Avanza auto, långtidssparande) och låtit växa över tid? Vad tycker ni experter?

Har idag 1% risk på UC och förväntar mig hälften när jag isåfall minskat skulden till 125k.

Tack!

Innan jag kan svara på det, hur har skulderna kommit till?

Inte spel. Tidigare renovering och tillfälliga lån när jag var student. Nu har jag lön och inte tagit lån sedan dess. Betalar 4800kr för BN idag, och 2400kr bolån. Nya blir 3300kr för bolånet och 250k.

Jag får ju en lägre månadskostnad om jag betalar av privatlånet med hela bolånebeloppet och tar samlingslån på resten. Men samtidigt kanske det är dumt att inte bara spara exempelvis 50k på fondkonto och låta den summan tillsammans med övrigt sparande växa över tid.
Sen kanske det är skönt att få bort så mycket övriga lån som möjligt så att man strävar efter att ha endast bolån..

Jag skulle få bort lånen först! Om du sen sparar pengar kan du ju starta ett månadssparande oxå !! Men bort med lån skulle jag prioritera!

Spara 15, betala in resten, du har bra möjlighet att spara framöver

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp