• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bästa banken

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Har Sörmlands sparbank och alltid haft
Har aldrig haft nått strul med dem
De är på nått sätt ihop med Swedbank
Har inget att klaga på alls
Tänkt inland att byta för att testa nått annat men ids inte
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Varierar lite hur bankerna hanterar utmätningsbeslut.. en del är det nästan omöjligt att få till utmätning mot
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Har haft mest med Swedbank och SEB.
Swedbank suger, fullständigt ohjälpsamma i ungefär det mest samt har näsan i vädret och lite ”du ska vara tacksam att du får vara kund här” attityd.

bytte till SEB där det enbart har varit en dans på rosor, hjälpsamma, trevliga och generellt oerhört serviceinriktade. Gjorde några större transaktioner för månader och de släpptes inte igenom förrän jag hade talat med någon personligen (pga ev bedrägeri), superback! Enda mikroskopiska negativa är att de drar 35:- varje månad för tjänsterna. Personligen hade jag hellre haft en årsavgift men det är ju en smaksak förstås
 

Commsnder

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
54
Poäng
157
Vad är det som gör att alla är anti Swedbank?

De lovade mig ett lån på telefon, enkelt och smidigt skulle mina lån bakas in i bostaden. Helt plötsligt ringer en från det lokala kontoret och säger du får lånet om du inte ansöker eller fyller på dina lån på 12 månader. Bytte till Nordea, tog 1 månad från kontakt till att alla lån var inbakade i bostaden.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Jag tycker att Swedbank är bra, även om jag inte har så mycket att jämföra med då jag har varit kund där hela mitt liv (i någon sparbank, som blev en annan sparbank, som blev Föreningssparbanken, som blev Swedbank).

Jag har inte så stora krav på tjänster, men jag har ett lönekonto, ett (magert) sparkonto, internetbank förstås, och två kort: ett Mastercard Debit och ett Credit.

För detta betalar banken mig cirka 2-300 kr om året, då cashbacken på kreditkortet är större än avgifterna för bankens tjänster. Jag skulle förstås kunna tänka mig att byta bank om det finns någon annan som betalar mer, men jag vet inte vilken det skulle vara.
 

loveg

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
24 April 2015
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Är det någom som testat Lunar? Har ju inga utlåningstjänster etc. Men har gratis uttagskort och en app. Jag är lite sugen på att prova faktisk.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
På nätet verkar det som att Skandia är en av de bättre. Dom har en ny smart funktion där du ser alla utgifter i olika kategorier.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
På nätet verkar det som att Skandia är en av de bättre. Dom har en ny smart funktion där du ser alla utgifter i olika kategorier.

Swedbank har haft det i några år, länsförsäkringar har precis förbättrat sin
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Vet inte varför. Känns som att jag bara är sugen på att börja om med allt med en ny internetbank. Men egentligen blir det samma sak förutom att det inte finns historik med kontoutdrag som jag kan se
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp