• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Bästa kreditkortet

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Alla kreditkort har höga räntor om du har för avsikt att delbetala. Du skrev du vill ha det som en backup så därav rekommendationen då det är 0kr årsavgift och bonus på alla köp.
Tanken är ju aldrig att delbetala för det är ju katastrof om man ser till räntan.
Fasiken vad det här blev svårt. Känns inte som ett kreditkort lockar..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Vad är syftet med att ha ett kreditkort för dig, egentligen? Jag menar du hakar upp dig på den effektiva räntan om du använder utrymmet för delbetalning.
 

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Vad är syftet med att ha ett kreditkort för dig, egentligen? Jag menar du hakar upp dig på den effektiva räntan om du använder utrymmet för delbetalning.
Att ha som reserv om något skulle haverera.
Jag kollar alltid räntor och när jag ser siffror som 20 % så blir jag skeptisk..
Vad som helst kan hända och visst.. man ska ha en buffert men tungt att få ihop den just nu när jag tokbetalar hos min tandläkare för att jag inte prioriterat tandvård på länge.
Blev dyrare än vad jag hade tänkt..
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Har en kontkredit på ICA (10.000;-). Villkor enligt nedan:

Kreditavgift
2,00 % av beviljad kontokredit
Ränta på kontokredit
7,20 %

Räntan ska dock höjas till 7,45 på onsdag. Nyttjar jag den inte så betalar jag 16,44/mån.
 
Senast ändrad:

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Att ha som reserv om något skulle haverera.
Jag kollar alltid räntor och när jag ser siffror som 20 % så blir jag skeptisk..
Vad som helst kan hända och visst.. man ska ha en buffert men tungt att få ihop den just nu när jag tokbetalar hos min tandläkare för att jag inte prioriterat tandvård på länge.
Blev dyrare än vad jag hade tänkt..
Håller med, tandvård kan bli riktigt dyrt. Jag håller på o fixa mina tänder och min räkning landar på 37000kr, som tur är finns försäkringskassans högkostnadsskydd så behöver bara betala ungefär en fjärdedel men gud vad dyrt, man ångrar liksom att man inte tagit hand om tänderna..
 
Senast ändrad:

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Att ha som reserv om något skulle haverera.
Jag kollar alltid räntor och när jag ser siffror som 20 % så blir jag skeptisk..
Vad som helst kan hända och visst.. man ska ha en buffert men tungt att få ihop den just nu när jag tokbetalar hos min tandläkare för att jag inte prioriterat tandvård på länge.
Blev dyrare än vad jag hade tänkt..
Jag vet inte hur det är det för dig men när jag använder min kredit så betalar jag det när nästa lön kommer eller använder de räntefria dagarna (brukar vara upp mot 50-60 dagar) hos dom flesta kort.
Men visst har man system att dela upp det hela tiden, då är det en dyr historia och kanske bättre med nichlösningar som klarnakortet t ex.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Har lärt mig av egen erfarenhet att det bästa kreditkortet eller krediten ö h är den man aldrig tar. Den insikten har kostat mig sjukt mkt pengar. Men vad gör man inte när man måste överleva!
 

Boripped

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
19 September 2019
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Ingen som har erfarenhet av ICA:s kort?
Skaffade ett Ica kredit kort, då det var bra. Nu är det ett skit kort. Dom hade inget valuta påslag, poäng på alla köp, plus att Ica vägrar ansluta till Apple Pay
 

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Skaffade ett Ica kredit kort, då det var bra. Nu är det ett skit kort. Dom hade inget valuta påslag, poäng på alla köp, plus att Ica vägrar ansluta till Apple Pay
Ah okej tack.. har än inte klurat ut. Frågan är om man ens ska ha ett
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp