• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bästa kreditkortet

Boripped

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
19 September 2019
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Ah okej tack.. har än inte klurat ut. Frågan är om man ens ska ha jag skulle rekommendera
om du skall skaffa dig ett kreditkort, skaffa då ett kort med någon slags belöning system. Kan rekommendera Amex Gold eller Coop Mastercard. På båda korten får du poäng som kan växlas in. jag växlar tex in Coop poäng mot SAS eurobonus poäng. Gäller även Amex. Med eurobonus pängen köper man flygresor.

Att skaffa ett kreditkort utan poängsystem, är som att ge bort pengarna
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Boripped

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
19 September 2019
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Har lärt mig av egen erfarenhet att det bästa kreditkortet eller krediten ö h är den man aldrig tar. Den insikten har kostat mig sjukt mkt pengar. Men vad gör man inte när man måste överleva!
Du har fel där! Ett kreditkort är ett perfekt betalmedel så länge du betalar din faktura till fullo. Ett kreditkort skulle kunna ha 1% eller 100% ränta. Det spelar ingen roll, så länge man betalar inom 55-60 dagar så är det räntefritt
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Du har fel där! Ett kreditkort är ett perfekt betalmedel så länge du betalar din faktura till fullo. Ett kreditkort skulle kunna ha 1% eller 100% ränta. Det spelar ingen roll, så länge man betalar inom 55-60 dagar så är det räntefritt
kanske, kanske inte.
se denna
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
104
Poäng
317
tar Ica uc på sitt kredit kort
 

Boripped

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
19 September 2019
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32

Riktig info! Ingen yahoo på youtube som utrycker sina tankar och idéer
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Du har fel där! Ett kreditkort är ett perfekt betalmedel så länge du betalar din faktura till fullo. Ett kreditkort skulle kunna ha 1% eller 100% ränta. Det spelar ingen roll, så länge man betalar inom 55-60 dagar så är det räntefritt
Nu sa jag "av egen erfarenhet", oavsett om man betalar inom 55 dagar så är det pengar man använder som man egentligen inte har. Har man små marginaler är det bästa att inte ha kreditkort. Generellt är jag inte emot kreditkort, finns fördelar, om t ex ngt akut händer och man inte har 1 krona på kontot men för min egen del vill jag helst spara undan än använda kreditkortet. Har tre olika i dagsläget.
 

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Nu sa jag "av egen erfarenhet", oavsett om man betalar inom 55 dagar så är det pengar man använder som man egentligen inte har. Har man små marginaler är det bästa att inte ha kreditkort. Generellt är jag inte emot kreditkort, finns fördelar, om t ex ngt akut händer och man inte har 1 krona på kontot men för min egen del vill jag helst spara undan än använda kreditkortet. Har tre olika i dagsläget.
Vilka har du?
 

Boripped

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
19 September 2019
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Märker att många här inte är intresserade av bonus som en del kreditkort har. Tex uppgradering av bokad hotellrum, lounge access, gå före i säkerts zonen på Arlanda och Göteborg mm
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp