• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Bästa kreditkortet

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Taket på volvokort är 100k nu ..
Har "bara" 10k på mitt OK kort men jag använder det bara för tanka bilen så kommer aldrig över 2-3000 per månad så ser ingen anledning har 50-100k i kredit limit.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Taket på volvokort är 100k nu ..
nice, 50k var ju löjligt, jag kunde inte betala verkatadskostnaden på 2000kr med kortet senast. I maj gjorde jag köp på 46161kr med Volvokortet, så jag har i skrivande stund 1691kr kvar av min kredit så jag måste betala in nästan 4 veckor i förväg om jag ska kunna fortsätta använda kortet.
men jag tror inte att dom går med på att höja krediten för mig med nuvarande belåning, det skulle vara om jag får prata med någon som kollar min historik och ser att jag har skött mig fläckfritt i snart 15 år, alltid betalat hela min faktura i tid
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
nice, 50k var ju löjligt, jag kunde inte betala verkatadskostnaden på 2000kr med kortet senast. I maj gjorde jag köp på 46161kr med Volvokortet, så jag har i skrivande stund 1691kr kvar av min kredit så jag måste betala in nästan 4 veckor i förväg om jag ska kunna fortsätta använda kortet.
men jag tror inte att dom går med på att höja krediten för mig med nuvarande belåning, det skulle vara om jag får prata med någon som kollar min historik och ser att jag har skött mig fläckfritt i snart 15 år, alltid betalat hela min faktura i tid
Kan man inte förskottsbetala?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Kan man inte förskottsbetala?
jo, precis som jag skrev så måste jag nu förskottsbetala 4 veckor i förväg, men vitsen med upp till 60 dagars räntefri kredit försvinner då, och då måste jag ändå betala ränta antingen från ICAs kontokredit eller Fairlo beroende på hur man ser det
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
nice, 50k var ju löjligt, jag kunde inte betala verkatadskostnaden på 2000kr med kortet senast. I maj gjorde jag köp på 46161kr med Volvokortet, så jag har i skrivande stund 1691kr kvar av min kredit så jag måste betala in nästan 4 veckor i förväg om jag ska kunna fortsätta använda kortet.
men jag tror inte att dom går med på att höja krediten för mig med nuvarande belåning, det skulle vara om jag får prata med någon som kollar min historik och ser att jag har skött mig fläckfritt i snart 15 år, alltid betalat hela min faktura i tid
Ja det är väl vara att pröva
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Ta och fundera på att byta till Coop Mastercard om du kan, man får 0,5 poäng per krona på alla köp, tanka bilen er poäng, handla mat er poäng, köpa kläder er poäng mm. Dom har även vettiga erbjudanden från samarbetspartners som er allt från 1 till 5 poäng per krona
Sökte kortet i helgen. Fick till min förvåning limit på 40k, blir mycket mat för det.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Med vilka förutsättningar?
2% UC, 9ff
Synligt 550k lån och 1 outnyttjad 50k kredit.

Trodde det skulle bli avslag men det beror nog på mitt kreditkort från nordea, ica och OKQ8 inte syns än. Kommer dock avsluta OK och Ica nu när lönen kommer nästa vecka.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp