• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Börja om i ett grannland

Clasdenskuldsatta

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 September 2021
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej alla på låneforum. Jag har följt den här sidan många år tillbaks och sen dess har självklart mina skulder bara växt. Medans dagarna går förbi så känner jag mig bara mer och mer deprimerad och känner nu att jag behöver en paus.

Stressen är på väg att knäcka mig och har funderat på att bara åka över till något grannland ett par år, samla krafterna och bara få en paus eller starta om från början..

Hur stor är risken att dem söker efter mig? Jag har ungefär 700 000 kr i skulder. Jag vill inte direkt åka fast för något. Då blir det ju som att sparka på någon som redan ligger. Jag vet att kronofogden inte kan utmäta tillgångar i ett annat land, men vad jag har läst så kan dem sälja skulden till ett inkassobolag som sedan mäter ut tillgångarna. Hur vanligt är detta egentligen? Jag har hört om csn och skattesmitare som har åkt dit, men aldrig för privata skulder. Nu är det inte heller en liten summa (enligt mig) det rör sig om.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 279
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Oftast är det skulder till staten som drivs in på det sättet. Och då rör det sig oftast om större belopp.
Men det finns ju aldrig några garantier när man väl har skulder hos KFM, oavsett hur små oddsen må vara.

Med det sagt så är Danmark ett bra land att jobba i för skuldsatta eftersom danska staten inte mäter ut lön på privata skulder.
 

Clasdenskuldsatta

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 September 2021
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Oftast är det skulder till staten som drivs in på det sättet. Och då rör det sig oftast om större belopp.
Men det finns ju aldrig några garantier när man väl har skulder hos KFM, oavsett hur små oddsen må vara.

Med det sagt så är Danmark ett bra land att jobba i för skuldsatta eftersom danska staten inte mäter ut lön på privata skulder.
Tack för tipset om Danmark. Jag har läst något liknande i någon annanstans. Det kommer mest sannolikt dit jag får åka. Min situation (och många andras) är inte hållbar. Jag måste få andas.
"Men det finns ju aldrig några garantier när man väl har skulder hos KFM, oavsett hur små oddsen må vara."

Fast dem kan ju inte göra någonting om man befinner sig utanför Sverige.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Hej alla på låneforum. Jag har följt den här sidan många år tillbaks och sen dess har självklart mina skulder bara växt. Medans dagarna går förbi så känner jag mig bara mer och mer deprimerad och känner nu att jag behöver en paus.

Stressen är på väg att knäcka mig och har funderat på att bara åka över till något grannland ett par år, samla krafterna och bara få en paus eller starta om från början..

Hur stor är risken att dem söker efter mig? Jag har ungefär 700 000 kr i skulder. Jag vill inte direkt åka fast för något. Då blir det ju som att sparka på någon som redan ligger. Jag vet att kronofogden inte kan utmäta tillgångar i ett annat land, men vad jag har läst så kan dem sälja skulden till ett inkassobolag som sedan mäter ut tillgångarna. Hur vanligt är detta egentligen? Jag har hört om csn och skattesmitare som har åkt dit, men aldrig för privata skulder. Nu är det inte heller en liten summa (enligt mig) det rör sig om.
Och hur mycket har dina skulder ökat med när du väl bestämmer dig för att återvända till Sverige igen? Väl värt att fundera över innan du fattar beslut om att dra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp