• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Började handla på klarna..

Nikelas

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
28 Juni 2023
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
har varit inne och läst på denna sida under flera års tid. Haft lite små lån till och från men aldrig varit sen med betalningar. Ändå haft koll på vad jag kan betala i lån varje månad. Även om pengarna gapade i stort sett tomt dagarna innan lön..

men nu vafan händer nu??

för ca en månad sen några dagar innan lön testade jag betala lite mat med klarna för första gången. Bara blippa och se glad ut utan extra kostnader kan man betala tillbaka de inom 30 dagar. Jätte smidigt när det krisar sig tänkte jag..

MEN de fortsatte för helt plötsligt kändes de som att man hade råd med allt. Sjukt dumt jag vet och jag skäms oerhört mycket tur man är anonym här på sidan!!

nu ska pengarna betalas tillbaka men lönen räcker inte.. på bara 1 månad har jag gått från att klara mig till att ligga efter

har 4 räkningar jag inte kan betala nu
-7500
-4500
-2000
-10500
den på 7500 och 10500 hade jag tänkt ha delbetalning på men dom andra hade jag tänkt betala nu vid lön som sket sig..

Och tyvärr fortsätter det nu för lönen är slut och jag måste ha mat i 4 veckor nu. Diesel för att komma till jobbet osv. Och låna pengar för att delbetala krediterna lägsta möjliga tillsvidare.. var precis på Willys och handlade frukost tills imorgon MED KLARNA

hur ska jag ta mig ur detta jävla helvetet nu?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
304
Poäng
487
Vart är din lön? Utgifter? kreditbetyg?
 

Nikelas

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
28 Juni 2023
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Får ut ca 29 tusen

utgifter över 29 denna månader och kreditbetyg gick upp från 2 till 12 på bara 4 veckor. Massa förfrågningar. 15 st tror jag
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
304
Poäng
487
Då är det nog kört.. Du får ansöka om anstånd hos klarna.
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 266
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
287
Mottagna reaktioner
94
Poäng
266
Sälj allt du kan avvara. Stor mängd billigare saker är det du ska prioritera att bli av med snabbt för att få in till hushållskassan. Om du har svårt att hitta saker att sälja, leta pant. Hitta det allra billigaste som finns gällande livsmedel.
Ta bort all koppling till Klarna som gör att du kan använda deras tjänster. Kontakta alla där du riskerar ligga efter med betalningar, även det som är kommande, och hör vad de kan göra så att du kan betala lite mindre en tid.
Det är en långsam process att komma över vattenytan, men det går. Gäller att du huserar för varje krona.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 338
Mottagna reaktioner
1 129
Poäng
897
Jag tror att du kan delbetala alla belopp på klarna. Klicka på köpen i appen och välj betalningsalternativ. Om inte kontakta kundtjänst
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 833
Mottagna reaktioner
605
Poäng
667
Du kan delbetala (säkert) lär inte vara för sent för det.
I annat fall får du försöka betala ikapp sen senare längre fram. Skickas varken till inkasso eller KFM direkt utan efter ett par månader.
Men du sitter fast i en negativ, ond spiral.
Så…för att komma till saken: Fortsätt inte att betala med Klarna (även om det lockar och även om du behöver mat på bordet). Kommer tyvärr säkerligen eskalera totalt annars. Se bara nu hur snabbt allting gick.

Kan du ta ut lön i förskott för att betala av lite av Klarna-skulderna och maten?
Kan du låna av någon närstående (är förvisso ett lån men utan ränta antar jag….)?
Kan du sälja saker?
Har du körkort finns det ju appar där du kan köra/göra ärenden åt folk osv. Blir kanske att jobba varje dag i någon vecka vilket ju är jobbigt, men nog värt i längden i ditt fall.
Jag tror du kan ordna detta, vi är många här som gjort samma eller liknande misstag.
Visst är det lätt att handla på faktura….? Men också oerhört läskigt hur snabbt man fastnar och blir skuldsatt.
Du grejar detta! Hör av dig om du har frågor eller om du vill uppdatera oss hur det går :)
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
1 spärra dig på Klarna, och lös maten på annat sätt denna månad. Tradera och loppis är ett sätt. Låt hellre Klarna skulderna gå till inkasso än använda mer, du kommer bara djupare och djupare ner i skiten om du inte bryter tvärt.
 

Nikelas

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
28 Juni 2023
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Jag vägrar låta det gå till inkasso. Fixade iaf att jag kan betala ett lån på 4000 som ska betalas denna månaden 2 gånger nästa månad istället ink. Påminnelse och förseningsavgift på 200. Men så får det bli. Bara se till att dom pengarna finns nästa månad är ändå 8000 kronor!!!

sen har jag 2 klarna köp på totalt 12000 som ska betalas den 9 juni. Dom får jag delbetala eller skjuta upp 1 eller 2 månader..

sen ska jag om jag räknade rätt ha 800 kvar när alla dom akuta här och nu räkningar är betalda. Är några på autogiro om några dagar och dom jag betalade idag dras imorgon.

känns liiiiiite ljusare just nu än när jag startade tråden känns dock som att jag ”löst” problemet här och nu och att det blir lika kaos om någon vecka eller 4…

förutom dom 2 räkningar på klarna som ska betalas den 9 juni 12000 kronor

har jag 2 köp till men dom ska betalas vid nästa lön 1200 kronor.

vill verkligen inte köpa fler saker på klarna. Men 800 räcker aldrig till mat i 3 veckor. Jag kan gå hungrig men har barn också
 

Nikelas

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
28 Juni 2023
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Har nästan fixat ett extra jobb som timvikarie inom vården. Ska på intervju imorgon har jobbat där tidigare för många år sen han kände igen mig och ville jag skulle komma tillbaka hehe men skulle ändå på intervju imorgon. Så det blir med 99,9% lite mer pengar ut i månaden. Hjälper mig inte nu men om 2 månader skulle jag gissa jobbar redan heltid mån-fre så de bli på helger, semester och röda dagar då jag är ledig från mitt riktiga jobb
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp