Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bakgrundskontroll, vad syns??

Hej! Har sökt jobb på en bank som kundrådgivareoch nu kommit till sista steget i processen och nu ska det göras en bakgrundskontroll. Någon som vet vad den innebär och hur långt tillbaks i år den går? Är det en vanlig uc som tas på det ekonomiska? Eller går de längre än 3 år bak i tiden? @Terry_ , vet du?
Gick i konkurs 2011, kommer de att se det? Konkursen drog med sig allt då det var enskild firma, och fick skuldsanering tillslut som var klar 2021. Kan de gå tillbaks till 2021 och se det? Är orolig, vill så gärna ha jobbet!

Är 99% säker på bisnode görs. Dom kollar anmärkningar bl.a

Så var det när jag var på en av de stora bankerna.

Ok, så då är uppgifterna ju upp till 3 år gamla? Då borde jag klara mig? Har ingen anmärkning nu e.d. Det är på en storbank jag sökt.

Ok, så då är uppgifterna ju upp till 3 år gamla? Då borde jag klara mig? Har ingen anmärkning nu e.d. Det är på en storbank jag sökt.
Ja de bör vara lugnt och gamla saker bedöms inte lika hårt. Det är nutid som gäller.

Fick länken skickad till mig nu, det är Tofindout som sköter kontrollen. Någon som har erfarenhet fr dessa och hur mycket historik inhämtas från tex krfm etc?

Jag tror inte det är någon fara. Ett bolag som gick omkull efter finanskrisen och att många behövde skuldsaneras var ganska vanligt.
Det är trots allt 13 år sedan. Vet inte ens om dom kommer se det.

Fick länken skickad till mig nu, det är Tofindout som sköter kontrollen. Någon som har erfarenhet fr dessa och hur mycket historik inhämtas från tex krfm etc?
Dom gör Bisnode. Dem jag sökte jobb hos hade samma ;)

Frågar dom kfm manuellt får dom veta skuldsaneringen.
Samma med konkursen, fråga tingsrätten. Men det är rätt många tingsrätter att fråga..

Jag har gått igenom en bakgrundskontroll av företaget. Hade tänkt svara dig att det är coollugnt utifrån den informationen du uppgett. De går igenom allt ifrån civilstånd, inkomst, anmärkningar, belastningsregister, personbevis, Bisnode troligtvis underskott men gissar där, går igenom varenda detalj i ditt cv, ringer upp tidigare arbetsgivare likaså studieväg. Men ett litet krux är det Lassemannen tar upp då de söker igenom alla landets domstolar. Om det uppdagas så är det så pass länge sen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp