Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank gjort kreditupplysning med 33 miljoner kronor i ansökt belopp...

Hej,

Ni som är så kunniga kanske kan hjälpa mig.
Jag har haft mitt bolån hos Marginalen Omstartslån. Min hembank har sagt att det finns chans att jag kan flytta tillbaka det till dem så småningom och nu skulle vi prova.
Det som skulle flyttas var dryga tre miljoner.

Tyvärr kunde de inte i dagsläget ta över lånet - fine.
I ren panik ansökte jag om ett blancolån på två olika ställen (ett direkt via bank som ett medlemslån eftersom banken bekräftade för mig att jag hade ok förutsättningar för att bli godkänd, och det andra via Advisa) för att säkra upp ekonomin under en längre tid. Fick knappt några erbjudanden, bara ett.

Men när jag fick hem upplysningskopian så står det att min hembank ansökt om dryga 33.500 000 (!!) på mig. De banker som gjort kreditupplysning på mig vid min ansökan har alltså sett att jag bara någon dag innan ansökt om ett lån på dryga 33 miljoner kronor hos en storbank. Det måste ha påverkat att jag knappt fick några erbjudanden.

Vi har kontaktat hembanken som direkt fick panik, betalade ut "ersättning" på 1 500kr, samt lovade att kontorschefen him/herself ska ringa upp eftersom "detta är ett grovt och allvarligt fel".

Vad tror ni - vad kan jag "kräva" i detta läge?
Och kommentarer om min dumma ekonomiska situation undanbedes, jag försöker bara kämpa mig kvar.

En uc på 33m påverkar inte en blancoansökan, antal ff, uc score gör.

vart kommer 33m in i bilden? Är ditt bolån på det?

En uc på 33m påverkar inte en blancoansökan, antal ff, uc score gör.

vart kommer 33m in i bilden? Är ditt bolån på det?
Ok, tack.

33 miljoner kommer in i bilden när banken skrivit en trea för mycket.. Mitt bolån är på dryga 3mkr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp