Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian inkasso

Någon här som släppt sitt till inkasso ? För satt och räknade lite igår på att släppa 240k till inkasso som jag antar är Gothia ? Och sedan vidare för utmätning . För min ränta idag är 22 % och som jag förstått det så är deras dröjsmålsränta 24 % . Men varit intressant om nån vet hur Intrum gör med ett så pass stort lån ?

Någon här som släppt sitt till inkasso ? För satt och räknade lite igår på att släppa 240k till inkasso som jag antar är Gothia ? Och sedan vidare för utmätning . För min ränta idag är 22 % och som jag förstått det så är deras dröjsmålsränta 24 % . Men varit intressant om nån vet hur Intrum gör med ett så pass stort lån ?
Mitt gick till Intrum och ville ha ca 10.000 i månaden för ett lån på 180.000. många år sedan nu dock

Mitt gick till Intrum och ville ha ca 10.000 i månaden för ett lån på 180.000. många år sedan nu dock
Misstänkte nästan det :) eftersom jag har utnätning idag så skulle dom få ca 5500 kr av mig per månad av min utmätning och sedan 8k av sambon varje månad ! Så skulle minska med 6k per månad då istället . Sen får ju då även sambon dra av sina räntor som hon betala in . Så hon borde få tillbaka 45-50k varje år . Skulle minska skulden betydligt snabbare än nu faktiskt

Hej! Har du släppt det till inkasso? Hur långtid(många månader) låg du efter?
Och fick du en avbetalningsplan?

4 månader ! Efter 3 mån kommer en uppsägnings faktura ! Kom till intrum ! Dom ville ha 10k per månad ! Jag accepterarade det för att köpa tid ! Skulle betalat den 27/11 ! Men fortfarande inte skickat till kronofogden!

4 månader ! Efter 3 mån kommer en uppsägnings faktura ! Kom till intrum ! Dom ville ha 10k per månad ! Jag accepterarade det för att köpa tid ! Skulle betalat den 27/11 ! Men fortfarande inte skickat till kronofogden!
Hur stor var din skuld?
Och när du fick uppsägningsfakturan hade du 1 månad på dig?
Och en sista fråga :) kunde du betala en månad och hade låg 2 månader back?

Skulden var ca 300k :) när jag låg back en månad kunde jag betala in för en ja :)

Hej!
Hur har det gått för dig?
Har de skickat till KF?

Hej!
Hur har det gått för dig?
Har de skickat till KF?
Yes mitt ligger hos kronofogden , har blivit delgiven ! Skrev på direkt ! Och väntar nu på utslag ! Sista var den 27 december att ta ställning ! Dom kommer få 5k per månad nu av utmätningen :) så mycket bättre !

Yes mitt ligger hos kronofogden , har blivit delgiven ! Skrev på direkt ! Och väntar nu på utslag ! Sista var den 27 december att ta ställning ! Dom kommer få 5k per månad nu av utmätningen :) så mycket bättre !
Innan det gick till inkasso? Var det 3 förfallna månader innan det skickades vidare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp