• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bank Norwegian kreditkort

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Vet inte svaret, men det är nog inte så troligt att du får en till påminnelse med så sent betalningsdatum.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
S

Stefan

Gäst
Poäng: 0
Hej, Jag hade detta kort men hade bara kredit på 2500 kr och det var för ca 2 års sen så det kan har ändrats. Jag fick påminnelse i 3 månader att jag skulle betala och skulle då betala som du säger den 27 , efter 3 gången fick jag ett brev att om du inte betala nu så sägs kortet upp och vi anmäler för misskött kredit . Så då betalde jag in och sa upp kortet men om det är så nu kan jag inte garantera men troligtsvis gå det till på samma sätt.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Höjde precis upp min kreditgräns från 10.000 till 15.000

Men står så här, vad menas?

Kreditgräns (SEK):15 000,00

Utnyttjad kredit (SEK):9 999,40

Kvar att utnyttja (SEK)0,60
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Troligtvis har det bara inte hunnits uppdateras ännu.
 
Ä

äst23400

Gäst
Poäng: 0
Fick beviljat 40 000 med en helvetes massa förfrågningar, 350 000 blanco och 280 000 inkomst.

Måste ju haft 'tur'? Med tanke på att de flesta verkar ha fått ett mycket lägre belopp beviljat.
 
L

Lena

Gäst
Poäng: 0
Jag har en fråga kring sidan där man kan öka kreditgränsen.
Förra året klickade jag där ett par gånger och det stod att man kan klicka för att ansöka om ökad kredit. Däremot fanns det INGEN varning på att UC kommer att tas, utan sidan "laddades om" och man fick svar direkt.

På min UC ser jag nu ett flertal förfrågningar från Bank Norwegian.
I år har Bank Norwegian moderniserat internetbanken och gjort om, och jag kan se att detta har ändrats och det nu står en varning om att UC kommer att tas.

Jag känner mig lite lurad här - inte roligt att sitta med 5 stycken förfrågningar man aldrig visste skulle tas.
Är detta ok? När jag kontaktade Bank Norwegian fick jag som svar att det visst då står på hemsidan. Ja - sant, men först sedan ett par månader tillbaka. Inga fler svar fick jag.

Jag vill få förfrågningarna borttagna, tror ni jag har grund till det?
 

Wecada

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
28 September 2015
Meddelanden
236
Mottagna reaktioner
52
Poäng
167
Kan man bara ta ut i bankomat med detta kort? Försökte att köpa något över nätet med kortet men det var omöjligt.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Höjde precis upp min kreditgräns från 10.000 till 15.000

Men står så här, vad menas?

Kreditgräns (SEK):15 000,00

Utnyttjad kredit (SEK):9 999,40

Kvar att utnyttja (SEK)0,60

Kan vara bra att veta för alla. Det är deras system som tar ett tag på sig att ändra "Kvar att utnyttja". Det är samma sak när man varje månad betalar sin faktura. Man kan se att den är betald överst och på olika sidor, men den står ändå som obetald över dagen.

Vänta någon eller några timmar så är deras system ikapp :) Oftast bara 10 minuter eller så om det gäller höjd kreditgräns. Fick det själv för några dagar sedan, höjd kreditgräns alltså. Då tog det 10 minuter och man fick logga ut och in igen innan beloppet kom in under "Kvar att utnyttja", även om det korrekta beloppet redan innan syntes på "Kreditgräns".
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Kan man bara ta ut i bankomat med detta kort? Försökte att köpa något över nätet med kortet men det var omöjligt.

Nej. Du kan skicka över pengar till ditt bankkonto så är pengarna inne nästa dag någon timme efter lunchtid. Du kan även betala räkningar. Kolla på internetbanken du har på sidan när du loggar in.

Bank Norwegian är jag väldigt nöjd med. Mycket bra :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp