• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Bank Norwegian kreditkort

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Någon som vet om de tar en till UC när man söker deras kreditkort om man samma dag blivit nekad upplåning på privatlån? Snabbt svar uppskattas
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Jag gjorde precis så förut (halvårsen) och de tog en UC till men som inte syns för andra.

(Update)
Kollade min UC just, provade kreditkortet 3 dagar efter jag försökt höja privatlånet och de tog en till UC som hamnar som ej synliga, typ som när du söker hos Lendo.
 
Senast ändrad:

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Jag gjorde precis så förut (halvårsen) och de tog en UC till men som inte syns för andra.

(Update)
Kollade min UC just, provade kreditkortet 3 dagar efter jag försökt höja privatlånet och de tog en till UC som hamnar som ej synliga, typ som när du söker hos Lendo.

Alright, påverkar en sådan kreditbetyget? Vad fick du för kredit och vad var dina förutsättningar på ett ungefär?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Blev nekad båda gånger..hade redan 80000 på kortet. Nej den osynliga UCn som togs på kortet 3 dagar efter den synliga påverkar inte betyget..men kan inte lova BN tar en osynliga på dej. Kanske hade ja tur bara.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Blev nekad båda gånger..hade redan 80000 på kortet. Nej den osynliga UCn som togs på kortet 3 dagar efter den synliga påverkar inte betyget..men kan inte lova BN tar en osynliga på dej. Kanske hade ja tur bara.

Hur menar du nekad båda gånger? Kan du beskriva din situation och dina ansökningar hos BN. Hade du redan kreditkortet? Sökte du från 80 000 till 100 000 kr?

Jag har inget kort hos dom, men privatlån. Ansökte om upplåning idag, men trots bättre kreditbetyg och att jag väntat i 3 månader som de bett mig fick jag inget erbjudande. Så funderar på att ansöka om kreditkortet, men vill endast göra det om jag inte får en ny UC tagen.

Bra att veta att det inte blev så för dig och förstår självfallet att du inte kan tala för hur det kommer bli för mig.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Höjt privatlånet ett flertal gånger...blev nekad till slut då sökte jag kortet och fick direkt 80000. Glömt om det var då el om jag försökt höja kortet då det togs en osynlig UC förfrågan. Har du inget kort gissar jag du får ett kort direkt om du ansöker och en kredit dom tycker passar dej. Jag blev erbjuden 320000 i privatlån först men efter säkert 4 höjningar till 160000 sa dom ifrån men kortet på 80000 fick ja då istället när ja provade på skoj. Får du kortet är det väl värt en synlig UC om du inte får något annat. Fast tycker personligen man inte skall låna alls om det inte är kris såklart..
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Höjt privatlånet ett flertal gånger...blev nekad till slut då sökte jag kortet och fick direkt 80000. Glömt om det var då el om jag försökt höja kortet då det togs en osynlig UC förfrågan. Har du inget kort gissar jag du får ett kort direkt om du ansöker och en kredit dom tycker passar dej. Jag blev erbjuden 320000 i privatlån först men efter säkert 4 höjningar till 160000 sa dom ifrån men kortet på 80000 fick ja då istället när ja provade på skoj. Får du kortet är det väl värt en synlig UC om du inte får något annat. Fast tycker personligen man inte skall låna alls om det inte är kris såklart..

Jag förstår. Tack för förklaringen. Jag är tveksam till att de tar en ny UC, känns lite orimligt när de precis tagit en.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Vill bara berätta att jag emailade BN och skrev sakligt att jag tyckte det var dåligt skött av dom. Mina UC förutsättningar hade blivit avsevärt bättre osv. Så de ändrade det automatiska avslaget och tittade på min ansökan manuellt och godkände denna.

Jag frågade vidare hur det är med kreditkortet om de tar ny UC. De påstår att de gör det om jag skulle ansöka om det.
 
J

JT26

Gäst
Poäng: 0
Hej mina vänner!

Jag blev beviljad 20 000kr i kredit igår. Tror ni att de tar en helt ny UC om jag skulle testa att söka på deras privatlån idag, 20 timmar senare?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Hej mina vänner!

Jag blev beviljad 20 000kr i kredit igår. Tror ni att de tar en helt ny UC om jag skulle testa att söka på deras privatlån idag, 20 timmar senare?

Känns orimligt att de skulle göra det. Men för mig skrev de att de tar en helt ny UC när jag frågade, så vågade ej söka kreditkortet (samma som du fast tvärtom)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp