• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Bank Norwegian till inkasso?

Haiwaergott

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
8 Juni 2020
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Hej!

Jag fortsätter att pussla ihop mina månader tills de mesta är nere.
Har två missade betalningar på mitt Bank Norwegian lån, och funderar på att medvetet missa den tredje för att kunna betala av annat som
vore skönt att få bort. Det är ett ganska stort lån ( mitt största ) och vill inte få det till inkasso.

Förut så var det den fjärde fakturan som måste in, vet ni om det är så fortfarande?

Undrar också om någon ringt Bank Norwegian och sagt att man har svårt att betala, undrar om man kan få något erbjudande att dom lägger på några månader så man kan få ner betalningen?

Tacksam för svar :)

Mvh
H
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
När jag har ett pussel som är omöjligt att lägga om det är mindre in än ut så har jag en regel för mig själv, nämligen den skulden som skulle orsaka mig mest bekymmer om den gick till inkasso och ev Kf, den ska alltid prioriteras.
Jag vet att vi är tvungna att leka med elden när vi bollar med massa skulder, men den "regeln" har hjälpt mig i a f.
Hoppas du får svar ang BN. Det jag vet är att inkassobolagen har blivit ännu hårdare på sistone så har du ett stort lån hos BN så gör vad du kan för att det inte går till inkasso.
 

Haiwaergott

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
8 Juni 2020
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Hmm ja det är nog smart att betala den , har några fakturor som går till alektum då, men jag kanske kan få avbetalning hos dom( då jag redan har en och har betalat allt dom gett mig ) :)
 

Haiwaergott

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
8 Juni 2020
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Men tänkte nog ringa BN idag, och fråga om de kan hjälp mig skjuta fram betalningen, det vore ju bäst
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Ta det i ordning från största katastrofen till minsta, det har jag lärt mig den hårda vägen!
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 393
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Ja jag ligger efter med 2. Tyvärr har jag inte råd att betala dem nu i februari
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp