• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Banken har spärrat mina konton

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
612
Mottagna reaktioner
707
Poäng
647
Jag hade bara maror av Postbanken. Inte på grund av något Postbanken gjorde, utan... när det begav sig fick jag gå dit och lösa in utbetalningsavi för CSN - hela terminens CSN - och sen knata över torget med fickan full med stora sedlar. Jag hade konto på föreningssparbanken i den ort jag bodde på som ung. Jag var både världens malligaste 16-17-åring på väg över torget eftersom jag var rik för stunden, och jag var livrädd för att jag skulle bli bestulen på hela terminens levebröd under de minuter det tog att korsa torget till banken.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 750
Mottagna reaktioner
1 747
Poäng
1 177
Jag hade bara maror av Postbanken. Inte på grund av något Postbanken gjorde, utan... när det begav sig fick jag gå dit och lösa in utbetalningsavi för CSN - hela terminens CSN - och sen knata över torget med fickan full med stora sedlar. Jag hade konto på föreningssparbanken i den ort jag bodde på som ung. Jag var både världens malligaste 16-17-åring på väg över torget eftersom jag var rik för stunden, och jag var livrädd för att jag skulle bli bestulen på hela terminens levebröd under de minuter det tog att korsa torget till banken.
Underbar anekdot!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 549
Mottagna reaktioner
6 136
Poäng
4 147
När man skulle göra insättning på personkonto med bankboken o skrivaren hade ett sånt där härligt rassell ljud......
Ja, saknar den tiden när allt var mer personligt.
Älskade att betala räkningar med bankgiroblankett.
Idag har man knappt någon handstil längre och det var längesedan man fick kärleksbrev.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 750
Mottagna reaktioner
1 747
Poäng
1 177
Ja, saknar den tiden när allt var mer personligt.
Älskade att betala räkningar med bankgiroblankett.
Idag har man knappt någon handstil längre och det var längesedan man fick kärleksbrev.
När pengar var fysiska pengar. Denna promenad längs Memory Lane kan fortsätta länge.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 750
Mottagna reaktioner
1 747
Poäng
1 177
Jag handlar oftast med kontanter. Började med det när jag släppte mina lån. För mig känns pengarna mer värdefulla och jag vet att just den summan måste räcka.
Där jag nu är på semester tar Systembolaget inte ens emot kontanter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp